רשלנות רפואית –מדריך

שוקלים להגיש תביעת רשלנות רפואית? כל המידע החשוב ביותר שעליכם לדעת – במאמר הבא.

רשלנות רפואית – 2,000 תביעות בכל שנה בישראל

במדינת ישראל מוגשות מדי שנה מעל ל 2,000 תביעות בתחום הרשלנות הרפואית, כאשר אנו עדים לכך שהמספרים רק הולכים וגדלים, זאת לאור המודעות הציבורית בנוגע להליכים רפואיים רשלניים כמו גם לאור פסיקות בית המשפט אשר קבעו פיצויים חסרי תקדים בהיקפם וזאת כדי להרתיע את המערכת הרפואית מלבצע הליכים רפואיים אשר עלולים להסתיים ברשלנות. בכל הנוגע לרשלנות רפואית, חשוב לזכור כי על מנת לקבל את הפיצוי המגיע לכם יש לבסס שלוש יסודות מרכזיים: התנהלות רפואית שאינה בהתאם לסטנדרט הרפואי הסביר, נזק גוף שנגרם למטופל וכן קשר סיבתי בין ההתנהלות הרפואית הבלתי סבירה לבין הנזק שנגרם למטופל. חשוב לציין בנקודה זו כי בית המשפט נוטה להעניק פיצויים גם בעבור נזקים נפשיים שנגמרו למטופל כתוצאה מהליך רפואי רשלני, לדוגמא בהליך לידה בו לאור התנהלות בלתי סבירה של הצוות המטפל נגרם נזק לעובר וכתוצאה מכך נזק נפשי ליולדת.

תביעות רפואיות – בירוקרטיה סבוכה ומורכבת

אחת הבעיות הקשות ביותר בתחום של תביעות רשלנות רפואית נובע מהבורות של הציבור לגבי מימוש הזכויות שלהם, זאת במידה ואכן נעשה הליך רפואי בלתי תקין. למעשה, בשנים האחרונות חלה כאמור עלייה במודעות של הציבור אך עדיין רבים מתקשים להגיש את התביעה וזאת לאור כשלים בירוקרטיים אותם מערימים המוסדות בהם בוצע ההליך הרפואי וזאת באי מתן המסמכים הרפואיים הרלוונטיים. לכן, חשוב מאוד להיוועץ עם משרד עורכי הדין פייל ושות' וזאת כדי לקדם את תהליך איסוף המסמכים הרפואיים אשר הוא משמעותי ביותר להצלחת התביעה, זאת משום שהמסמכים הללו מהווים ראייה בבית המשפט ונועדו להוכיח כי אכן התבצעה רשלנות רפואית. בנוסף, מסביר עו"ד דוד פייל, מומחה לרשלנות רפואית כי "רק אנשי המקצוע המנוסים ביותר בתחום הרשלנות הרפואית, כמו משרדנו, יכולים להעניק את הייצוג המשפטי הטוב ביותר, וזאת על מנת לתת את המענה לציבור אשר מתקשה להתמודד עם הבירוקרטיה אל מול המוסדות הרפואיים כמו גם איסוף הראיות והעדויות אשר הן הכרחיות לשם הצלחת התיק וקבלת הפיצוי המגיע".

חדר ניתוח

הגשת תביעת רשלנות רפואית באמצעות משרד פייל ושות'

משרד פייל ושות' הוא משרד בעל 20 שנות ניסיון במקרים של רשלנות רפואית, אשר נוהלו ע"פ הסטנדרטים המחמירים ביותר ובשיעור הצלחה משמעותי. המשרד, אשר מייצג אך ורק את התובעים ולא את המוסדות הרפואיים מאפשר לכם לקבל ייצוג משפטי הולם אשר כולל ייעוץ משפטי, ייעוץ רפואי מעמיק אשר נועד לבחון האם אכן יש כאן עילה לתביעה בגין רשלנות רפואית כמו גם ניהול ההליך המשפטי בבית המשפט. לכן, זכרו כי אינכם לבד במלחמה הזו – משרד פייל ושות' עומד לשירותכם.