תביעת רשלנות רפואית

במדינת ישראל מוגשות בממוצע כ 1,500 תביעות בגין רשלנות רפואית בשנה, כאשר בשנים האחרונות חל גידול של עשרות אחוזים. מטופלים רבים אינם יודעים האם אכן יש להם עילה לתביעה, ועל כן ישנם מספר קריטריונים חשובים בטרם .התחיל התהליך.

רשלנות רפואית – הגדרה

רשלנות רפואית מוגדרת בחוק כסטייה מסטנדרט ההתנהגות הנדרש והמצופה מרופא. כלומר, לא כל טעות של רופא נחשבת כרשלנות רפואית, אלא צריך להוכיח כי רופא סביר לא היה נופל לכדי אותה טעות. לכן, על התובע להוכיח כי התנהלות הרופא המטפל איננה הייתה בסטנדרט הרפואי הסביר, כתוצאה מהטיפול הרשלני נגרם נזק וכי קיים קשר סיבתי בין ההתנהלות הרפואית הלקויה לבין הנזק שנגרם למטופל, כלומר שההתנהלות הרפואית הלא נאותה היא זאת שגרמה לנזק. החוק מחייב אדם אשר מעוניין להגיש תביעת רשלנות רפואית להגיש חוות דעת של מומחה רפואי אשר יתמוך בטענתו.

כמה עולה להגיש תביעה?

ההוצאה העיקרית בה צריכים לעמוד תובעים נפגעי רשלנות רפואית הינה שכר טרחה עבור הרופא המומחה אשר הגיש חוות דעת אודות אופן הטיפול והאם אכן מדובר במקרה של רשלנות רפואית. מדובר בסכומים אשר משתנים ממומחה למומחה, אך חשוב לזכור כי מדובר במרכיב החשוב ביותר בתביעה בגין רשלנות רפואית ובלי חוות הדעת הזו, לא ניתן להגיש את תביעה. עו"ד דוד פייל, מומחה לתביעות נזקי גוף ואשר מתמחה ברשלנות רפואית מסביר כי "מטופל אשר מעוניין להגיש חוות דעת רפואית מטעם מומחה חייב להיעזר בשירותיו של עו"ד אשר בקיא בתחום, שכן רוב המטופלים אינם בעלי השכלה רפואית ולא יודעים לאיזה רופא לפנות. לכן, מומלץ לפנות לעו"ד אשר מנוסה בתחום ואשר מכיר רופאים מומחים, כך שהתהליך יהיה קל ופשוט יותר" הוא מוסיף כי "במשרדנו אנו נעזרים בייעוץ הרפואי המקצועי ביותר, זאת על מנת לבצע הערכה מראש לגבי סיכויי תביעת הרשלנות רפואית וכן להעריך נכון את תוצאותיה ואת גובה הפיצויים אשר יכול להתקבל. הייעוץ הזה למעשה נותן תמונה רחבה עבור המטופל עוד בטרם התחיל התהליך, כך שהוא יידע האם אכן הוא עומד בקריטריונים". בנוסף מסביר עו"ד פייל כי קיימות הוצאות נוספות והן כוללות בין השאר אגרת בית משפט, שכר טרחה לעו"ד המטפל, עלות קבלת חוות דעת רפואית ועלות איסוף החומר הרפואי. במידה ואכן נמצא בבית המשפט כי אכן קיים כאן מקרה של רשלנות רפואית, בית המשפט רשאי לפסוק הוצאות בית משפט לזכות הזוכה.

רשלנות תביעות

מהו גובה הפיצוי בתביעות רשלנות רפואית?

עו"ד דוד פייל מסביר כי "בהערכת הפיצויים בתביעת רשלנות רפואית בית המשפט לוקח בחשבון את מידת הנזק שנגרם למטופל כתוצאה מהטיפול, והוא משתנה ממקרה למקרה בהתאם לפרוצדורה שנעשתה. ככל שהנזק רב יותר – הפיצוי יכול להגיע במקרים מסוימים גם לעשרות אלפי שקלים".

 

מידע משלים בכתבה הבאה