אומרים ביי לרבנות: מהן היתרונות בחתונה אזרחית

מוסד הנישואים הולך ומשתנה בשנים האחרונות, ואם בעבר היינו רגילים לגבר ואישה העומדים תחת חופה כדת משה וישראל, כדי שנתחיל להתרגל למציאות החדשה. היום, יותר ויותר זוגות חד מיניים מקהילת הלהט"ב דורשים לבצע טקס דומה ומכובד, ולהצהיר על אהבתם לעולם. אך הרבנות הישראלית, כאמור, ממשיכה להערים קשיים על הזוגות ולמנוע מהם לממש את אהבתם. אז אנחנו לא מופתעים שמרבית הזוגות נוטשים את ארצנו הקטנטונת ובוחרים למסד את הקשר שלהם בחתונות אזרחיות בלי מגבלות ובלי הרמות גבה.

 

זוגות בישראל וזכויותיהם

מעבר לנורמה הרגילה והמוכרת, ישנם כל כך הרבה זוגות במדינת ישראל המשתוקקים למסד את הקשר שלהם. זוגות חד מיניים, פסולי חיתון, חסרי דת, טראנסים, ועוד מגוון רחב.. חלק נרחב מהזוגות בוחר להמשיך בשגרת חייהם ללא טקס מיוחד, ומחשיבים את עצמם כ" ידועים בציבור".

תואר נחמד,אך הוא לא מקנה לזוג שום קשר זוגי מבחינה משפטית, מבחינת כל החובות והזכויות הנלווים לכך. כדי למצוא פרצה בגדר, מרבית הזוגות בוחרים לערוך חתונה אזרחית מחוץ לגבולות המדינה, בדרך כלל בפורטוגל, אך בשביל הטקס המיוחל, תצטרכו להוציא דרכון פורטוגלי דרך קמפוס פאס.

אומרים ביי לרבנים: X יתרונות של חתונה אזרחית

חתונה אזרחית בפורטוגל

אז מהן היתרונות בפורטוגל? ולמה היא יכולה לתת את הפתרון הטוב ביותר לזוגות חד מיניים או פסולי חיתון? טוב ראשית, פורטוגל ידועה בשמה כמדינה התומכת בחופשיות ובכל הנוגע לזכויות האדם והאזרח, פורטוגל מראה נכונות ואמפתיה כלפי אזרחים זרים שרוצים לממש את הזכות לאהבתם, ומעניקה פלטפורמה מושלמת בשביל זה.

בדרך כלל פורטוגל מאפשרת תהליך קל, נוח, ומהיר ואפילו אזרחים זרים יוכלו לארגן את המאורע בטווח של 4-5 ימים. בנוסף, פורטוגל ידועה בקרבתה הגיאוגרפית לישראל, כך שבטיסה קצרצרה של כמה שעות כבר תוכלו לקיים את הטקס המיוחל ועל הדרך לקפוץ לשופינג בקניון.

אומרים ביי לרבנים: X יתרונות של חתונה אזרחית

מה צריך לדעת על התהליך?

ארגון טקס החתונה מורכב מכמה שלבים מרכזיים שיאפשרו לכם להתחתן בראש שקט. ראשית, נצטרך לאסוף את כל המסמכים והאישורים הנדרשים כגון: דרכונים בתוקף, תעודות לידה, רישום במשרד האוכלוסין, תעודות רווקות ועוד..

לאחר איסוף המסמכים, נגיש בקשה מסודרת לנישואים ע"י משרד האוכלוסין בפורטוגל, ולאחר קבלת האישורים תוכלו כבר להתחיל בתכנון הטיסות והשהות. הטקס עצמו יערך במיקום שתבחרו, ולאחר מכן תוכלו לקבל את תעודת הנישואים הרשמית, לה חיכיתם כל כך הרבה.

 

סיכום

פורטוגל היא מדינה מדהימה ומהווה פתרון מושלם לחתונה אזרחית מכובדת ומסודרת. בשביל שהתהליך יהיה מושלם ויחקק לכם כזיכרון מדהים וקליל, מומלץ להגיש את הבקשה לנישואים כמה שיותר מוקדם, כי אישור הטפסים לוקח כסדר גודל של חודש ולעיתים יותר. בנוסף לכך, חשוב לקחת את תעודת הנישואים ולשמור אותה, והכי חשוב, להיעזר בעורך דין מומחה שיעבור איתכם את התהליך ויסייע לכם לקצר ולזרז את העניינים. מזל טוב!

אומרים ביי לרבנים: X יתרונות של חתונה אזרחית