איך הופכים להיות גננים בשרון בצורה חוקית

מאז ומתמיד רציתם להתעסק בגינון, לגדל פרחים, לעצב את המראה של הגינה, לדאוג לנוף שמשרה הרמוניה ורוגע גם סביב הבית שלכם וגם סביב בתים של אנשים אחרים? כנראה שנועדתם להיות גננים מקצועיים. אבל איך בכלל ניגשים לתחום, איפה לומדים ומה ניתן לעשות ברגע שמסיימים מסלול לימודים ורוצים לפתח קריירה? כל התשובות לשאלות הבוערות  – בכתבה הבאה.

 

 איפה ניתן ללמוד את תחום הגננות

אז נניח לרגע, שאתם גרים במרכז הארץ ורוצים להיות גננים בשרון. אם פעם, גנן היה פשוט אדם שאחראי על גיזום דשא וענפי עצים בגינות ציבוריות ואת הטיפול בגינה פרטית היה לוקח על עצמו בעל הבית, כיום הכל שונה. תחום הגננות מתחלק לאדריכלי נוף ולמעצבי נוף. ההבדל טמון בזה, שאדריכלי נוף צריכים לסיים תואר ייעודי ולקבל רישיון מהמדינה על מנת לעסוק בתחום.

לרוב, העיסוק שלהם מתמקד בתכנון מבנים חיצוניים, פיתוח תשתיות וכדומה. לעומת זאת, מעצבי נוף, הדרישה אליהם זה לעבור קורס שבסיומו הם יהפכו להיות בעלי תעודה. תחום העיסוק שלהם מתמקד בעיצובים חיצוניים, בחירת צמחייה שתתאים לכל חצר וחצר וכדומה. מעצב נוף יבנה ביחד איתכם, תוכנית לעיצוב הגינה, כאשר ההחלטות בנוגע לעיצוב ייעשו במשותף.

 

 כמה יעלו הלימודים

כמובן שהכל תלוי מה תבחרו לעשות – לימודי תואר או לימודי תעודה. כמו בכל תחום, ההבדל יהיה לא רק בתעודה שתקבלו בסוף, לא רק בזמן שתדרשו להקדיש ללימודים ובעלות הלימודים עצמם, אלא בעיקר בכיוונים שייפתחו בפניכם, ברגע שתסיימו את הלימודים. לכן, מאוד חשוב להחליט ביניכם לבין עצמכם, מה הציפיות שלכם בתחום המקצועי הזה.

כאמור, לימודי תואר הם לימודים ארוכים והעלות שלהם היא יחסית גבוהה וגם לימודי תואר דורשים מכם לתת מקום גבוה בסדר העדיפויות שלכם לאותם הלימודים – שכן מדובר בלימודים אינטנסיביים. לעומת זאת, לימודי תעודה זה לרוב קורס, שיכול להיות באורך של כמה חודשים בודדים עד שנה לערך, עלותו בהתאם וכמות הזמן שתצטרכו להקדיש ללימודים, לא תשתלט לכם על כל הזמן הפנוי שיש לכם. זה מאפשר לשלב בין הלימודים לבין עבודה.

 

 תחום הגינון – כדאיות כלכלית לעסוק בו

בשנים האחרונות, חלה התפתחות גדולה מאוד בביקוש לעיצוב גינה, שכן יש יותר ויותר אנשים שרוכשים בתים ומעוניינים לטפל בגינה שלהם, מעבר לרק להשקות אותה פעם בשבוע. בנוסף לכך, גינה הפכה להיות סמל סטטוס מסוים ויש עלייה בביקוש לבעלי מקצוע שידעו להשתמש בידע שרכשו, על מנת ליצור קו עיצובי אחיד הן לבית והן לגינה.

 

לסיכום

מדובר בתחום שיש לו ביקוש מאוד גדול ועדיין אין מספיק אנשים שעוסקים בו באופן מקצועי. אם אתם בעלי כישורים לתחום ספציפי זה, מדובר בנישה מאוד טובה להיכנס לתוכה , שכן אפשרויות הקידום בתחום, הן רבות.

איך הופכים להיות גננים בשרון בצורה חוקית