איך הסכם הממון משפיע על הסכם הגירושין והאם ניתן לערער עליו

בתקופה האחרונה, אנחנו שומעים על יותר ויותר זוגות שבוחרים לערוך הסכם ממון לפני נישואין.

מדובר בנושא שחשוב מאוד להעלות למודעות, שכן חתימה על הסכם ממון יכולה להשפיע באופן ניכר על הסכם הגירושין,  במידה ובני הזוג יחליטו לחתום על אחד כזה בהמשך הדרך.

בשורות הבאות נציין בפניכם איך הסכם הממון משפיע על הסכם הגירושין והאם יש אפשרות לערער עליו?

 

רגע לפני שנתחיל – בואו נסביר מה זה הסכם ממון

למי מכם שטרם שמעו על המושג "הסכם ממון" או ששמעו אבל לא יודעים בדיוק מה המשמעות שלו, כדאי שתקראו את ההסבר שלנו בנושא: הסכם ממון הוא סוג של חוזה שנכתב על ידי שני בני הזוג. במהלך כתיבת ההסכם, נכתבים נושאים שונים שהם חלק חשוב מהמערכת הזוגית של השניים, להלן כמה נושאים שעולים בכל הסכם ממון:

  • נכסים
  • ריהוט
  • חשבון בנק וכו'

הסכם הממון נכתב ומאושר בבית המשפט לענייני משפחה בחלק מהמקרים. במידה והוא נערך ונחתם לפני הנישואים בין השניים, אפשר לאשר אותו גם בסיוע של נוטריון. האישור על ההסכם בעצם מהווה את האישור של שני בני הזוג אודות התוכן המופיע בו (וחשוב שתדעו זאת לפני שתעברו לפסקה הבאה).

 

איך הסכם ממון משפיע על הסכם גירושין?

כדי לענות על השאלה הזו, פנינו אל עורך דין לענייני גירושין כדי להיות בטוחים שאנחנו מוסרים לכם את המידע המדויק ביותר. לדבריו של עורך הדין, הסכם ממון משפיע באופן משמעותי ביותר על הסכם הגירושין. לדבריו, חתימה על הסכם ממון תאפשר לבני הזוג להתמודד בקלות יחסית עם הסכם הגירושין, מכיוון שהכול כבר כתוב, ויש חלוקה ברורה של הנכסים וכל הדברים המשותפים לשניים. זוג שלא חתם על הסכם ממון, צפוי למצוא את עצמו בברוך, מכיוון שבזמן הגירושין (הליך שלא תמיד מאפשר לבני הזוג לתקשר באופן מיטבי) הם עשויים למצוא את עצמם מתווכחים מי יקבל ומה יקבל.

 

האם ניתן לערער על הסכם ממון?

ניתן לערוך שינויים בהסכם הממון. אם אתם מעוניינים לעשות זאת, אתם צריכים להיות מודעים לכל הפרטים הבאים:

  • השינוי חייב להיעשות בכתב ולא בעל פה
  • אתם צריכים לערוך את השינוי אך ורק בפני בית המשפט
  • אתם יכולים לערוך הסכם חדש ובו תכללו את כל ההסדרים שהיו כלולים בהסדר הקודם, בתוספת של שינויים שאתם רוצים לערוך כעת. אך שימו לב, ניתן גם לחתום רק על הפרטים שאתם רוצים לשנות ולהגיש לקבלת אישור
  • אתם צריכים להתייחס בהסכם הממון החדש להסכם הממון הקודם ולבדוק שהוא יבוטל או לקבוע שהוא יחול עליכם עם השינויים הרלוונטיים שבחרתם להטמיע בו

רגע לפני סיום, כדאי שתדעו שבשביל לבצע את השינוי המדובר, אתם צריכים לבדוק שגם בן הזוג מעוניין בו.

 

סמל משפטי