כיצד מתמודדים עם דחיית תביעה של חברת הביטוח?

דחיית תביעה של חברת הביטוח היא אירוע מצער, אך ממש לא סוף פסוק. רוצים לדעת מה עושים במקרה כזה, איפה משיגים מידע אמין ועם מי מתייעצים? הנה המדריך שיעזור לכם להשיג את מה שמגיע לכם

 

המטרה של פוליסת ביטוח היא לאפשר לנו לקבל פיצוי כספי בקרות האירוע הביטוחי. בין אם מדובר על ביטוח תאונות דרכים, ביטוח תאונות אישיות, ביטוח שיניים או כל ביטוח אחר, אנחנו יוצאים מתוך נקודת הנחה שאם יתרחשו אירועים מסוימים שמפורטים בפוליסה – נוכל לפנות אל חברת הביטוח ולדרוש תגמולים.

החדשות המצערות הן שהשגת פיצויים מחברת ביטוח עלולה להפוך למשימה מתסכלת. מטבע הדברים, אף חברת ביטוח לא אוהבת לשלם למבוטחים שלה, גם אם זה מגיע להם כחוק. יתרה על כך, יש רבים שמנסים להונות את חברת הביטוח ולכן הם גורמים להן להקשות את הנהלים. אבל גם במקרים של דחיית תביעה, לא צריך לומר נואש.

 

שיתוף פעולה שווה לכם זמן ופיצויים

הדבר הכי חשוב שאותו כדאי לזכור במקרים של דחיית תביעה מצד חברת הביטוח הוא שצריך לשתף פעולה. גם אם התביעה נדחתה זה לא סוף פסוק, אבל אתם נדרשים להיות מעורבים. אם לא תשתפו פעולה עם חברת הביטוח, תקופת ההתיישנות עלולה לעבור ויחד איתה גם הזכאות שלהם לפיצוי.

שיתוף פעולה עם חברת הביטוח צריך להיות מבוסס על הדרישות שהיא מעבירה. באמצעות קריאה לעומק של מסמך דחיית התביעה ניתן למשל לדעת למה זה בעצם קרה, מה המשמעות מבחינת לוח זמנים ואיזה מסמכים אפשר להגיש על מנת להפוך את ההחלטה.

 

קריטי מאוד: התייעצות עם עורך דין

עורך דין שמתמחה בדיני ביטוח יכול לבדוק לעומק את הסיבות לדחייה ואת מרכיבי הפוליסה שעליהם המבוטח חתם. לעיתים קרובות, מה שעורך הדין מגלה זה שהסיבות לדחייה נובעות מטענות סרק של חברות הביטוח. במקרים כאלה, זה קריטי להתייעץ עם עורך דין כדי להעמיד את חברת הביטוח על טעותה ולגרום לה לחשב מסלול מחדש.

בנוסף, התייעצות עם עורך דין חשובה כי הוא יודע כיצד לנסח את הטענות המרכזיות בין כתלי בית המשפט. היות ושופטי השלום למשל מכירים היטב את כל השיטות של חברות הביטוח, הם נוטים לפסוק לטובת המבוטחים – במידה ואכן יש לכך עילה מבוססת.

 

מבחן אובייקטיבי לקביעת מצב רפואי

הרבה מאוד מקרים של דחיית תביעה מצד חברת ביטוח מבוססים על כך שהיא טוענת שהמבוטח מתפקד, אינו במצב סיעודי ולכן לא זכאי לפיצויים.

במקרים כאלה, מה שאפשר לעשות זה לחייב את חברת הביטוח לבצע עבור המבוטח מבחן אובייקטיבי. מבחן כזה יכול להתבצע על ידי בית המשפט או מומחה מוסכם, כדי לעזור למבוטח לשכנע את השופט ולבסס את טענתו המרכזית.

קריטי מאוד התייעצות עם עורך דין