אישור פטור ממס הכנסה – האם זה צריך להיות חתום ע"י עו"ד

אנשים רבים אינם יודעים כי אנשים אשר חוו מחלה או נפגעו יכולים לקבל פטור בתשלום מלא למס הכנסה כאשר הזכאות עצמה נקבעת על פי קריטריונים מסוימים. במידה ואדם חלה במחלה קשה או במספר מחלות יחד ומצבו הרפואי הוא ירוד בצורה משמעותית הוא יכול לקבל פטור ממס הכנסה. במאמר זה נלמד מהם התנאים בכדי לקבל פטור והאם אנו זקוקים לחתימת עו"ד לקבל את הפטור?

 

מי זכאי לקבל פטור ממס הכנסה?

אז מי הם הזכאים לפטור ממס הכנסה? את הזכאות לפטור ניתן לקבל בכמה מקרים בהם ישנה פגיעה במצב הרפואי. במידה ונקבעה נכות של 100% כתוצאה מבעיה רפואית אחת או שמא נקבעה נכות מצטברת העומדת על נכות של 90% הנובעת ממספר מחלות ובעיות רפואיות כאשר לפחות אחת מהן תקבע בערך של 40% נכות. בנוסף נכים הזוכים לתגמול חודשי על פי חוק הנכים או נפגעי פעולות איבה ולהם נכות מצטברת של 90%, כאשר מדובר בנכות באיברים זוגיים שיטת החישוב תהיה חיבור ולא שקלול.

 

מהו הליך בקשת הפטור?

על מנת לקבל אישור פטור ממס הכנסה ישנו תהליך עבור הגשת הבקשה ממס הכנסה, בתהליך עליכם לרכז ולאסוף טפסים ואישורים שונים. עליכם למלא טופס "בקשה לפטור ממס"- טופס מס' 1516 ומטרתו לקבל הפניה לוועדה הרפואית. הטופס השני הוא טופס "אישור מסירת מידע"-טופס מס' 0169-ב', טופס זה הוא טופס ויתור סודיות רפואית עבור המוסד הלאומי ואגף מס הכנסה. בנוסף עליכם להגיש טופס "קביעת אחוזי נכות לצרכי מס הכנסה"- טופס מס' 169/א'- בטופס זה עליכם לפרט את הליקויים הרפואיים שלכם.

 

שלב הוועדה הרפואית

לאחר הגשת הבקשה תקבלו טופס אשר יפנה אתכם לוועדה רפואית של המוסד לביטוח לאומי, ובה ידונו בבקשתכם ובקביעת אחוזי הנכות המגיעים לכם. על התובעים למלא את הטופס ולצרף אליו שובר שעליכם שלכם בסכום של 659 ₪ עבור אגרה לוועדה הרפואית, בנוסף עליכם להביא עמכם כל טופס רפואי רלוונטי אשר יוכל לסייע לכם.

 

כיצד ניתן לממש את האישור?

בכדי לממש את האישור לפטור ממס ההכנסה תצטרכו להגיש דו"ח עבור כל שנה רלוונטית לתביעה, עליכם לצרף אישור מקורי לכל אחת מההכנסות שיש לכם או לבני זוגכם ואישור מקורי עבור כל אחת מן ההוצאות או הזיכויים שיכולים לסייע להפחית את המס שישולם. בכדי להגיש דו"ח שנתי תצטרכו טופס 106 מכל מקומות העבודה כולל טופס 106, אישורים לגבי הכנסות נוספות או הוצאה מוכרת, וצילום צ'ק.

 

לסיכום: בכדי לקבל אישור לפטור ממס הנכסה אין צורך בחתימת עורך דין ואתם יכולים להגיש את הטפסים לבד, אך ישנן חברות אשר עוסקות בתחום ויכולות לסייע לכם באיסוף המסמכים ולעשות קצת סדר בבירוקרטיה. בהצלחה והכי חשוב, בריאות!

אישור פטור ממס הכנסה