גירושין בהסכמה – ההיבט המשפטי

זה קורה לזוגות רבים. בלי קשר לגיל שלהם או לוותק היחסים ביניהם, זוגות מסוימים מחליטים שהחיים המשותפים לא עושים טוב להם או לילדיהם, ומחליטים להתגרש. החוק קובע חוקים מסוימים בכל הקשור לגירושין בהסכמה. זוג שמקבל החלטה משותפת יכול להתגרש הסכמה, אך הוא צריך לעשות זאת לפי אותם חוקים. קבלו את ההיבט המשפטי על גירושין בהסכמה.

 

גירושין בהסכמה

ישנם כמה סוגים של גירושין בין שני בני זוג נשואים שמחליטים להיפרד. ככל הנראה, הדרך הטובה ביותר לעשות זאת היא באמצעות הליך של גירושין בהסכמה. בהליך הזה, שני בני הזוג מקבלים החלטה משותפת המוסכמת על שניהם להתגרש. היתרונות של הגירושין הללו בעיקר באים לידי ביטוי במהירות ההליך ובצמצום הפגיעה שלו בילדים.

גירושין בהסכמה יכולים להוביל ליחסים טובים יותר בין הזוג הגרוש, מה שיטיב עם הילדים. זוג שמעוניין להתגרש בצורה הזאת לא יכול לעשות זאת סתם ככה. הוא צריך לבצע את ההליך בצורה שקובע החוק. אם אתם לא בטוחים כיצד יש לעשות זאת או מתקשים בביצוע שלב מסוים כנסו להיוועצות עם עו"ד.

 

אך ורק בבית דין רבני

החוק קובע שזוג יהודים נשואים שרוצים להתגרש יכולים לעשות זאת אך ורק בבית דין רבני. מבחינת החוק, זה בכלל לא משנה האם הזוג הנשוי מאמין או לא מאמין במוסד הנישואין או במהות הדתית של הנישואין מבחינת היהדות. ישנם זוגות רבים שאינם רוצים להתחתן לפי ההלכה היהודית.

בישראל כידוע אין אפשרות לקיים טקס נישואין אזרחי ולהירשם כזוג נשוי במשרד הפנים. לכן, ישנם זוגות שמחליטים להינשא בנישואים כאלו בחו"ל ולהירשם כנשואים במשרד הפנים לאחר מכן. גם הזוכות הללו יצטרכו להתגרש בבית דין רבני, אלא אם במדינה בה הם התחתנו החוק מאפשר להם להתגרש מבלי לפנות אל בית הדין הרבני.

 

ניסוח הסכם גירושין

כדי שזוג יתגרש בצורה תקינה בבית הדין הרבני, הוא צריך לנסח קודם כל הסכם גירושין. בהסכם הזה יצוינו פרטים שונים ויוסדרו תנאים שונים בין בני הזוג. בית הדין הרבני צריך לאשר את ההסכם הזה לפני הגירושין.

 

אישור בית המשפט לענייני משפחה

זוג שמעדיף לעשות זאת, יכול לפנות עם ההסכם אל בית הדין אל ענייני משפחה. בית דין זה יכול לאשר את ההסכם של הזוג שעומד להתגרש, ואז יוכל הזוג להביא את ההסכם כשהוא כבר מאושר אל בית הדין הרבני.

 

חשוב לשים לב

אם אתם עומדים להתגרש, אתם צריכים לשים לב לרישום שלכם במשרד הפנים. זוגות שעומדים להתגרש בבית הדין הרבני צריכים להגיע אל בית הדין כאשר הם רשומים כבר כזוג נשוי במשרד הפנים בצורה עדכנית, כלומר בספח תעודת הזהות. זוג שאינו יציג את הספח עשוי להידחות על ידי חלק מבתי הדין הרבניים.

גירושין בהסכמה