גירושין: כמה זה יעלה לכם?

ההחלטה אם לפרק את החבילה היא אף פעם לא פשוטה, בטח ובטח כשיש ילדים משותפים. עם זאת, פעמים רבות השיקול הכלכלי נזנח במסגרת ההחלטה. נכון, אסור להישאר במערכת יחסים בעייתית בגלל כסף, אך בהחלט צריך לקחת בחשבון ולהיערך בהתאם גם להוצאות הכלכליות הכבדות שנלוות להליך הגירושין.

את ההוצאות הנלוות להליך הגירושין ניתן לחלק לשני סוגים: הוצאות ישירות והוצאות עקיפות. נתחיל בפירוט של ההוצאות הישירות.

 

ייצוג משפטי

העלות של ייצוג משפטי היא בעלת טווח רחב וגורמים רבים משפיעים עליה. ראשית, העלות תלויה בסוג הגירושין שבחרתם לערוך. אם יש הסכמות והבנות בין הצדדים ניתן לבחור בהליך של גישור או גירושין בשיתוף פעולה, שיכולים לצמצם באופן משמעותי את ההוצאות על הייצוג המשפטי.

כשאין הסכמות כל אחד מהצדדים שוכר לעצמו ייצוג משפטי נפרד. ככל שאי ההסכמות בין הצדדים מרובות ועמוקות יותר, כך גם עלותו של הייצוג המשפטי הנפרד תהיה גבוהה יותר, ועשויה להגיע לעשרות אלפי שקלים לכל צד. עם זאת, כנראה שכאן לא המקום לחסוך בעלויות, ייצוג משפטי טוב יכול לשנות את התמונה עבורכם.

 

מזונות

הוצאת המזונות לרוב מוטלת על הגבר, ויכולה להגיע לסכום של אלפי שקלים בחודש לכל ילד. לעיתים, במקרה של משמורת משותפת, גובה המזונות יפחת, אך יהיה צורך להוציא הוצאות נוספות אחרות. במקרים נדירים ייפסקו דמי מזונות גם לאישה לתקופה קצובה, אם היא לא מסוגלת להשתכר באופן עצמאי או שהורגלה לרמת חיים מסוימת.

 

עלויות נוספות שכרוכות בהליך המשפטי

לעיתים יש צורך בשכירת חוקר פרטי, שזהו שירות לא זול בכלל. לעיתים יש תביעות נלוות להליך המרכזי כמו תביעת אבהות, שגם הן עלולות לייקר את הסיפור. כמובן שלכל זה מתווספות אגרות בית המשפט, אך הן מסתכמות בכמה מאות שקלים, שבעניין הזה זה באמת כסף קטן.

 

הוצאות עקיפות

ההשלכות של הליך הגירושין לעולם לא מסתיימות עם החתימה על ההסכם. הדבר נכון גם אם מסתכלים באופן ספציפי על ההשלכות הכלכליות. מעבר לסכומים שמשולמים ישירות במסגרת הסכם הגירושין או בניסיון להגיע אליו, ישנן הוצאות רבות נוספות, נפרט כמה מהן. נתחיל בכך שתמיד יותר זול לחיות בזוג. חיים בנפרד יחייבו אתכם לשאת בכל ההוצאות באופן עצמאי, ללא משכורת נוספת וללא עזרה של מאף אחד.

בנוסף, לעיתים הסאגה המשפטית לא נגמרת עם החתימה על ההסכם, במיוחד במקרים בהם אחד מבני הזוג לא עומד בו. במקרים האלו הצדדים עלולים להיגרר לתביעות נוספות בעניינים של הסדרי משמורת והפחתת מזונות, שגם בצידם עלות לא קטנה.

 

לסיכום

אם נחשב את כלל ההוצאות, הן הישרות והן העקיפות, הנלוות להליך גירושין נגיע למסקנה שמדובר בהליך יקר מאוד שנע בין כמה עשרות אלפי שקלים לכמה מאות אלפים.

עם זאת, חלק מההוצאות תלויות בכם ובצורה שבה תבחרו להתנהל, קחו זאת בחשבון וכלכלו את צעדיכם. וטיפ קטן למי שעוד לא מצוי בתסבוכת – הסכם ממון מסודר יכול לחסוך לכם הרבה.

ליצירת קשר בנושא עם עורכת דין הלנה שמחי הקליקו על הקישור.

זוג גרוש