האם חייל יכול להתחיל הליך פשיטת רגל?

במדינת ישראל כפי שכולם יודעים ישנו חוק גיוס חובה, ועל פיו כל צעיר בגיל 18 חייב להתגייס לשירות חובה בצבא ההגנה לישראל. בתקופת השירות של החייל הוא נמצא בסטטוס משפטי שונה מזה של אזרח רגיל. כך למשל, אם הוא עבר עבירה פלילית הוא ייחקר על ידי חוקרי המשטרה הצבאית ולא יישפט בבית משפט אזרחי רגיל אלא יעמוד לדין בבית דין צבאי. אבל מה קורה אם החייל נמצא בחובות כלכליים ורוצה להיכנס לתהליך של פשיטת רגל? אם אתם מחפשים תשובה לשאלה הזו הגעתם בדיוק למקום הנכון.

 

אז מהי פשיטת רגל?

כדי לענות על השאלה נסביר לכם קודם כל מהי פשיטת רגל. פשיטת רגל היא תהליך שמטרתו המרכזית היא לאפשר למי שנקלע לחובות גדולים ואין ביכולתו להחזיר את החובות האלה, למחוק את החובות, ולהתחיל את החיים הכלכליים שלו מחדש. בתהליך יש לא מעט היגיון, מכיוון שהחוק מבין שלא כל מי שנקלע לחובות הוא נוכל, לפעמים גם אנשים הגונים וישרים לא מסוגלים להחזיר את החובות שלהם מסיבות כאלה ואחרות.

למדינה יש אינטרס לסייע להם להשתקם ולהחזיר אותם לשוק העבודה ולמעגל הכלכלי על מנת שהם ימשיכו לצמוח. בנוסף, גם בעלי החוב מבינים שלאדם אין את האפשרות להחזיר להם את החוב, והם מעדיפים לקבל סכום נמוך כאן ועכשיו ולא לרדוף אחרי בעל החוב תקופה ארוכה, מה שיעלה להם כסף רב ובסופו של דבר לא ישתלם להם. מידע נוסף ומפורט בנושא תוכלו למצוא כאן https://sk-lawoffice.co.il.

 

מי יכול להתחיל בתהליך של פשיטת רגל?

על פניו פשיטת רגל נשמעת דבר מאוד פשוט שאין סיבה לכל מי שנקלע לחובות לא לעשות. אבל חשוב לדעת שהתהליך מיועד לאנשים שמעוניינים להשתקם ולא למי שרק רוצה שהחובות שלו יימחקו. מסיבה זו מדובר על תהליך ארוך ומורכב מאוד.

בתהליך בודקים היטב את האדם ואת ההתנהלות הכלכלית שלו, מטילים עליו מגבלות לא פשוטות, ומוודאים שהוא אכן מנסה להשתקם מבחינה כלכלית ולעמוד שוב על הרגליים בצורה עצמאית. יש גם חובות שלא נמחקים בתהליך פשיטת רגל כמו מזונות, ותשלומים נוספים. כמובן שהתהליך נפתח רק במצב שבו אדם לא מסוגל כלל להחזיר את החובות הגדולים שלו ולא כאשר מישהו מתעצל לשלם דו"ח חנייה לעירייה.

פגישה

האם חייל יכול להתחיל בתהליך פשיטת רגל?

באופן כללי, אין שום מניעה לחייל לבקש שיפתח עבורו הליך של פשיטת רגל. עם זאת, יתכן שהעניין יהיה מורכב יותר מבחינתו בשל מעמדו החוקי והעובדה שהוא צעיר יחסית. בכל מקרה, מכיוון שמדובר על מצב מורכב יחסית ולא שגרתי אנו ממליצים בחום לפנות לעורך דין מנוסה העוסק בתחום זה ומכיר היטב את העניין ולהיעזר בשירותיו.

 

סיכום

בסופו של דבר, גם חייל יכול להתחיל בתהליך של פשיטת רגל ולפתוח דף חדש.

כסף ופטיש