ההבדלים בין עורך דין עסקים לבין רואה חשבון

עורכי דין עסקיים, כמו גם רואי חשבון, הם שני תפקידים חיוניים בעולם העסקים.

הם מאפשרים לבעלי עסקים להתנהל בצורה נכונה, שקופה וישרה מול רשויות המס, מול העובדים והלקוחות ואף מול עסקים אחרים.

כאשר העסק פועל באופן מסודר וחוקי, יש לו סיכוי קטן יותר להסתבך בצרות מסוגים שונים, אל יש לו גם סיכוי טוב יותר להתקדם באופן עקבי ולהצליח בתחומו.

אבל מה ההבדלים ביניהם?

 

מהו עורך דין עסקים?

עורך דין עסקים, נקרא גם עו"ד עסקי, או עורך דין מסחרי, עוסק בתוך התחום הרחב מאוד של עסקים ומסחר.

פעמים רבות, עורכי דין אלה מתמחים בתחום משני צר אחד בתוך התחום הרחב של העסקים והמסחר, כדי לתת ללקוחותיהם את השירות המקצועי ביותר.

ההתאמה האישית במקרה זה, של סוג שירות ספציפי לפי צרכי הלקוח, היא קריטית, שכן דיני עסקים ומסחר הם דינים מורכבים, רחבי יריעה וחשובים במיוחד, לאנשים שרוצים לנהל את עסקיהם לפי חוק ולהצליח.

יחד עם זאת, יש גם שירותים כלליים הניתנים על ידי עורכי דין עסקיים בכל התחומים:

  • הכנת חוזים
  • ליווי עסקאות
  • ייעוץ משפטי
  • רישום פטנטים
  • ליטיגציה אזרחית בבתי משפט
  • עריכת הסכמים
  • בדיקת חוזים, בדיקת נאותות ועוד.

 

מה עושה רואה חשבון?

רואה חשבון הוא תפקיד שונה בתכלית, שמיועד לפקח על ההתנהלות החשבונאית של העסק, לנהל את התקשורת של העסק מול רשויות המס ולהעביר אינפורמציה בין העסק לבין רשויות המס בצורה מסודרת, חוקית ושקופה, המאפשרת לבעל העסק להמשיך לנהל את עסקיו בצורה חכמה ומוצלחת.

רואה חשבון מקצועי הוא זה אשר יודע גם כיצד להשתמש במידע המופק לצורכי מס, לצורך שיפור התנהלות העסק ומתן תמיכה לעסק בתהליכי צמיחה והתפתחות.

הוא יכול לקחת חלק בתהליכי תמחור, פיתוח, הכנת מאזנים ועוד.

אבל בין היתר, רואה חשבון יכול גם לסייע ללקוחותיו לקבל החזרי מס במקרה שאלה מגיעים להם על פי חוק.

העניין הוא שבישראל, רק עצמאים עובדים עם רואה חשבון, שכן שכירים מגישים את הדוחות שלהם ומשלמים את המיסים שלהם באמצעות המעביד ואינם זקוקים בדרך כלל לשירות זה.

הביקוש בעולם ובישראל לרואי חשבון מוסמכים הוא גדול, בעיקר בשל הצורך החוקי בניהול חשבונות תקין, אך גם בגלל בסיס הידע הרחב שיש לבעלי מקצוע אלה, המאפשר להם לשרת את לקוחותיהם ברבדים רבים ומגוונים, לצורך שיפור התנהלות עסקית, ניהול כספים, ניהול הוצאות והכנסות של העסק ועוד.

 

לסיכום

גם אם הם לא יכולים לעזור לכם לקבל החזרי מס, רואי חשבון ועורכי דין עסקיים הם בין בעלי המקצוע העסוקים ביותר במשק וטוב שכך. ההצלחה שלהם מעידה על תקופת שפע כלכלית, המיטיבה על כל אזרחי המדינה. יחד עם זאת, לעיתים כל מה שצריך הוא בדיקה פשוטה ומהירה של אנשי מקצוע בתחום, שנותנים שירות לכלל האוכלוסייה ולא רק לעסקים.

 להחזר מס באתר אינדיגו פיננסים לחצו כאן