מהם הסטנדרטים לאישור משרד הבריאות על מוצרים טבעיים

מוצר חדש אשר רוצה להיכנס לרשימת התרופות או תוספי המזון צריך לעבור תהליך מסויים על מנת להיכנס לאותה רשימה.

בהמשך הטקסט תוכלו לראות מהם הסטנדרטים לאישור משרד הבריאות על מוצרים טבעיים ואולי להבין קצת יותר מה הדרישות ממוצר חדש ולהיות רגועים שאתם בידיים בטוחות.

 

האם יש סטנדרטים על מוצר טבעי?

התשובה הברורה היא כמובן שכן, לא כל תוסף שרוצה להיכנס למדף הרכישה במדינת ישראל יכול לעשות זאת.

 

מה הם הסטנדרטים של משרד הבריאות?

  1. תאריך תפוגה– כל מוצר טבעי חייב להכיל על המוצר עצמו את משך הזמן שהמוצר טוב ויכול להיות בעל שימוש לדוגמא אם המוצר הוא משחה אז משך הזמן שמשחה יכולה להיות שמישה מרגע הפתיחה שלה.
  2. הבנת המוצר ולאיזה קהל יעד הוא פונה– משרד הבריאות מקטלג ומחלק את סוגי המוצרים- תמרוקים הבאים מידי שנה לשוק. משום שכל שנה מצטרפים כ5 אלף מוצרים חדשים חשוב להבין לשם מה אותו מוצר מיועד.
  3. תעודת מעבדה– כל מוצר צריך שיהיה לו תעודת מעבדה, שהוא עבר בדיקה במעבדה ועומד בדרישות הנהלים כמו בדיקות מיקרוביוליות ורמת חומציות שונה למוצר.
  4. הרכב המוצר– כל מוצר שרוצה להיות משווק צריך להכיל רשימה מדוייקת של כל החומרים הקיימים בו בשמותיהם המקוריים על פי הINCI  שזה בעצם הסטנדרט הבינלאומי לשמות החומרים.
  5. שיטת קידוד– לכל מוצר יש ברקוד עליו ולכן חשוב שיהיה תיאום בין הקוד לבין מתי המוצר הופק וראוי לשיווק.

כמו שאתם בטח שמתם לב, יש לא מעט סטנדרטים שמוצרים טבעיים חדשים צריכים לעמוד בהם לפני שהם משווקים לציבור הרחב. תרופות ותוספי מזון שלא יעברו את אותן רגולציות יכולות לגרום לכאוס גדול ולכן טוב וחשוב שלמשרד הבריאות יש סטנדרטים.

אנו רוצים לתת דוגמא לתרופה טבעית בשם אקסטרה סייז העוזרת לגברים לעבות את איבר המין שלהם ובנוסף היא עוזרת לטיפול בשפיכה מוקדמת. בשביל שחברת אקסטרה סייז תוכל להיות משווקת בשוק הישראלי היא הייתה צריכה לעבור כמה וכמה רגולציות עד שבאמת הייתה יכולה להגיע לצרכן הישראלי.

תרופה זאת היא טבעית העוזרת למגוון רחב של בעיות בין אם אלה בעיות קוסמטיות כמו עיבוי איבר המין ועד לטיפול בשפיכה מוקדמת וכל זה מחומרים טבעיים בלבד העומדים בסטנדרטים הגבוהים ביותר של משרד הבריאות.

לסיכום, מידי שנה יש התווספות של 5 אלף מוצרים חדשים לשוק הישראלי. מוצרים אלה צריכים לעבור רגולציות ואישורים רבים עד אשר הם מגיעים אלינו הצרכנים. חשוב לזכור שלולא תהליך זה תרופות רבות היו יכולות לגרום לנזק רב ולכן אתם יכולים להיות בטוחים שאם מצאתם תרופה חדשה זה לא אומר שהיא פחות טובה או יעילה.

 

קופסאות עם כדורים