3 חוקי שחייבים לעקוב אחריהם בעסקת נדל"ן

עסקאות נדל"ן הן דבר מורכב מכמה סיבות, הראשונה היא הסנכרון הנדרש בין מכירת הדירה לבין קניית דירה חדשה.

הסיבה השנייה היא שנכסים הם דבר בעל שווי גבוהה, ולכן ההתלבטויות והחששות גדולות יותר.

אז לפעמים עסקת נדל"ן יכולה להיות הליך קצר ונעים שאורך שבועיים, ולפעמים היא יכולה לקחת פרק זמן ארוך יותר, כמו ארבעה או חמישה חודשים.

 

הטיפ הראשון, כדאיות ההשקעה:

נכסים רבים מצטלמים מעולה באתרי מכירת הדירות ואף נראים טוב גם במציאות בפועל, לפעמים ואם יתמזל מזלכם מחירם בשוק יחשב כמחיר "מציאה". אנחנו כאן כדי להגיד לכם שבכל זאת חשוב וצריך לעשות בדיקות יותר מעמיקות שיעזרו לכם *לדעת* בוודאות שאתם תקנו את הדירה הטובה ביותר במחיר הטוב ביותר.
לכן הפתרון שאנחנו מציעים הוא כזה: בשביל שתוכלו להימנע מלקנות נכס במחיר גבוה מהמחיר שראוי לו בשוק, חשוב לערוך סקר שוק ולבדוק עסקאות של נכסים דומים במאפיינים שלהם, לדוגמא: מספר חדרים, קומה, רמת השיפוץ של הדירה וכו' של עסקאות שהתרחשו לאחרונה באזור הנכס המדובר.
מומלץ וכדאי להתייעץ עם כמה אנשי מקצוע, בעיקר עם מתווך, ממשרדי תיווך, נוסף שמומחה לאזור הנכס ומכיר את השוק. רמת המחקר שלכם תעלה אם תוסיפו להתייעץ גם עם שיפוצניק לגבי טיב הנכס ועתידו לגבי שיפוצים נוספים בעתיד ומחיריהם, ובשביל לסגור את המחקר שלכם ולהפוך אותו ליסודי ויעיל ביותר התייעצו עם שמאי בלתי תלוי שיספק לכם הערכה מקצועית.

 

עיון ובדיקה של מסמכי תיק בניין:

שלב חשוב בבחינת העסקה בדרך לרכישת נכס להשקעה הוא ביקור בעירייה, במחלקת ההנדסה וקריאת תיק הבניין. התיק ינגיש לכם את המידע התכנוני בעבור הנכס: צווי הריסה, חריגות בנייה ואסונות ובעיות נוספות במידה וקיימות.
משקיעים חדשים הנמצאים בתחילת דרכם אינם מודעים לתיעוד של העירייה על הנכסים שבעיר וכל משקיע שאינו מסתכל וקורא את תיק הבניין ויבצע עסקת רכישה יהיה בסיכון גבוהה.
בעיריות רבות ישנה נגישות למסמכים אלו גם דרך אתרי האינטרנט תחת הקטגוריה של מערכת המידע הגיאוגרפית.

 

התאהבות בשיפוץ הנכס:

מבורך לשפץ את הנכס על מנת להעלות את רמתו ולהבליט אותו בין שאר נכסי השוק, אך הטיות היא להפוך את העסקה לרגשית ובכך לבזבז כספית שאינם נחוצים.
הקו המנחה של שיפוץ אמור להיות "מינימום השקעה שתייצר מקסימום השבחה" ואת זה כל מתווך טוב מכל שלל משרדי תיווך יגיד לכם!

אז ישנם עוד טיפים חשובים וקריטיים בעסקאות נדל"ן, אם אינכם מבינים בתחום ואתם חוששים מביצוע טעויות חשובות אנחנו כאן כדי להגיד לכם שמיזם המקצוענים בנדל"ן מרכז את טובי המתווכים ממגוון משרדי תיווך בישראל, ובכך תוכלו להיות בטוחים כי אתם מבצעים את העסקה הטובה והמשתלמת ביותר עבורכם הן בתחום המכירה והן בתחום הקנייה.

 

לחיצת יד