חיו באושר ועושר? מה שקורה מחוץ לאגדות כשהנסיך והנסיכה, כבר לא חיים באושר ועושר

בשנים האחרונות זוגות רבים מעדיפים להינשא בטקס אזרחי. זה קורה מסיבות שונות. אם בשל חוסר סימפטיה לממסד הרבני, ואם מתוך רצון בטקס קצת אחר. השאלה הגדולה היא מה קורה כשמגיע הזמן להתגרש. איך זה עובד? האם זה שונה זוגות שנישאו בטקס דתי? כל התשובות כאן.

 

מה זה אומר נישואין אזרחיים

לפני שמבינים את המושג גירושים אזרחיים, צריך להבין מה זה אומר נישואין אזרחיים. זוגות רבים נישאים בטקס אזרחי, חלקם אינם יכולים להתחתן בטקס דתי, בשל אי היותם יהודים, וחלקם מעדיפים זאת בשל ההתנגדות לממסד הרבני. בישראל אין אפשרות להינשא בטקס אזרחי, וזו הסיבה שרבים נוסעים לחו"ל, על מנת להתחתן. במקרים רבים מדובר בנישואין בקפריסין.

 

אז מה עושים כשרוצים להתגרש?

אם חשבתם שהעובדה שלא התחתנתם דרך הרבנות, תמנע מכם להגיע לרבנות במקרה שתרצו להתגרש, טעות בידכם. גירושים אזרחיים, כוללים גם הגעה לבית דין רבני. הסיבה לכך היא שבמדינת ישראל לבית דין רבני יש סמכות בלעדית בכל הדברים שקשורים לנישואין וגירושין בין יהודים. הדת היהודית רואה בבני זוג, גם כאלה שנישאו בטקס אזרחי, כספק נשואים, ולכן, לפני שהם נפרדים מבני זוגם, והולכים ליצור מערכות יחסים חדשות, הממסד הרבני רוצה לוודא שהם אכן גרושים.

 

ההבדל בין גירושין אלו לגירושין רגילים

אחד הדברים שבני זוג שמתגרשים בגירושין "דתיים" מחויבים בו, הוא החובה להוכיח עילה לגט, אם אין עילה לגט, בית הדין הרבני לא יאשר את הגירושין בפסק דין. לעומת זאת, בגירושין אזרחיים, בני הזוג אינם צריכים להוכיח עילה לגירושין. מספיק שיש הסכמה מלאה בין בני הזוג, ובית הדין כבר יפסוק שאכן מדובר בגירושין.

 

מה קורה כשיש רכוש לבני הזוג?

ההמלצה הרווחת היא להשתדל להגיע להסכמות ולא להגיע לבית משפט במחלוקות סביב הרכוש המשותף והנפרד. היעזרו בעורך דין טוב, כמו למשל, עורך דין לענייני משפחה אביטל חורף בירושלים. עורך הדין שלכם יודע לבחון את האירוע, את הנסיבות השונות, והמטרות של כל אחד מבני הזוג, וינהל עבורכם את המשא ומתן. שימו לב, תחום דיני המשפחה הוא רחב מאוד, וגם אם לכם נראה שאתם מבינים, ישנם ניואנסים רבים, שאינם תמיד כל כך מובנים, ולכן מומלץ לכם לקחת עורך דין שיתמוך בכם.

לסיכום, גם חיי זוגיות יציבים ומאושרים כלפי חוץ, יכולים להסתיים בקול ענות חלושה. גם אם יוצא לכם להתגרש אחרי נישואין במסגרת ההלכה ודרך הממסד הרבני, וגם אם אתם בגירושין לאחר נישואין אזרחיים, תצטרכו לעבור דרך בית הדין הרבני. שימו לב שאתם דואגים לרכוש שלכם, על ידי שכירת עורך דין, וגם בדיונים בבית הדין הרבני, מומלץ מאוד לתת לעורך הדין הבקיא לדבר. גירושים אזרחיים, זה לא אירוע פשוט, אך אפשרי, אחרי הכל.

מאזניים