חלוקת רכוש לא שווה בין בני הזוג בזמן גירושין – איך זה קורה?

בעידן של היום, גירושין בין בני זוג הוא מצב נפוץ מאד. מצב בו בני הזוג נאלצים להפריד את חייהם יכול להיות סבוך כאשר מדובר בזוג בעלי רכוש מסוים, רב או מועט, ולעיתים הפרשה נגמרת במצב בו חלוקת הרכוש בגירושין אינה שווה בין בני הזוג

בזמן הפרידה ישנה עבודה רבה על חלוקה בין בני הזוג. לעיתים מדובר רק על חלוקת רכוש ולעיתים מדובר על חלוקה של דברים נוספים. ישנם שיקולים רבים שנכנסים לתוך הסכם גירושין כמו הוצאות רפואיות, הוצאות עבור גידול ילדים ואף הוצאות על בעלי חיים משותפים. חלוקת הרכוש היא חלק מהמכלול ולכן לעיתים תיראה כלא שווה בין בני הזוג.

 

רכוש של בני הזוג – הכל לחלוקה?

במרבית הפעמים שבהם אדם נכנס לזוגיות יש ברשותו רכוש מסוים, בין אם רכוש רב ערך כגון דירה או רכב ואם זה רכוש פחות ערך כגון אביזרים לבית או לדוגמא, זוג אופניים. כך או כך, לאחר כריתת ברית הזוגיות, רוב הרכוש הפרטי הופך לרכוש זוגי, בין אם אלו דברים שהגיעו אל תוך הזוגיות עוד מהתקופה שלפני הזוגיות ובין אם זה משכורות וקופות חיסכון שהצטברו במהלך הזוגיות. חלוקת רכוש בגירושין היא חלוקה של כל הרכוש הנ"ל אלא אם הוחלט אחרת.

 

מי נותן את המילה האחרונה?

במצבים של גירושין, בעת חלוקת הרכוש, משתדלים לעשות זאת בצורה הוגנת, גם אם בין בני הזוג שוררת אווירה פחות נעימה. כאשר ברור לשני בני הזוג כי אחד מהם הגיע אל תוך הנישואין עם רכוש רב יותר ולכן עליו לקבל נתח גדול יותר בחלוקה, אין צורך עוד להתווכח על הנושא. אך לא תמיד הכל ברור, ולעיתים המציאות הרבה יותר סבוכה ויש צורך לקבל עזרה מבחוץ.

 

איך נמנעים ממחלוקות מיותרות?

סיוע של מגשר בדמות עורך דין או כל בעל מקצוע הנותן את השירות ונשאר ניטרלי, יכולה לסייע במקרים של חוסר הסכמה. גורם ניטרלי כמו מגשר יכול לבצע חישובים ארוכי טווח לתקופה שקדמה לגירושין ולתת המצלה כיצד יש לחלק את הרכוש גם אם לא תמיד כלפי חוץ נראה שחלוקת הרכוש עצמו התרחשה באופן שווה.

 

סוף מעשה במחשבה תחילה

איך נמנעים מלכתחילה ממצבים של מחלוקות מיותרות? הסכם ממון בעת הנישואין לגבי כל הרכוש שנצבר עד כה ושיצטבר בהמשך יכול לחסוך עוגמת נפש רבה בעת הגירושין.

 

עזרה מקצועית – כדאי?

ישנן זוגות המסוגלים לבצע את כל הליך הגירושין בכוחות עצמם, ללא כל מחלוקת ומתוך הסכמה. אך ישנם מקרים רבים בהם בני הזוג מתקשים לקבל ביניהם החלטות מאחר והמצב רגיש ביותר, במקרים אלו מומלץ, עזרה מקצועית תסייע לצלוח את התקופה עם כמה שפחות עוגמת נפש לצדדים.

עורך דין גירושין