חלית? נפצעת? אלה התנאים לקבלת פטור ממס הכנסה

מצבים רפואיים מורכבים, הנובעים מתאונות, פציעות ומחלות, משפיעים לא רק על המצב הבריאותי אלא גם על המצב הכלכלי של הנפגע, הנאלץ להתמודד עם פגיעה בכושר ההשתכרות והוצאות רפואיות יקרות. במידה ואתם סובלים מבעיות בריאותיות שונות, ומתמודדים בין השאר גם עם הנטל הכלכלי, כדאי שתכירו את התנאים לקבלת פטור ממס הכנסה

 

תאונה או מחלה – כיצד פטור ממס הכנסה יכול לסייע לנו?

בעיות רפואיות שונות, משפיעות בעיקר על המצב הבריאותי שלנו ועל היכולת שלנו לבצע פעולות שגרתיות ויום – יומיות, אך גם על תחומים אחרים ובראשם התחום הכלכלי. הסובלים מבעיות רפואיות קשות, נאלצים להתמודד גם עם הנטל הכלכלי, הנובע מפגיעה בכושר ההשתכרות (המשפיע גם על המשפחה והסביבה הקרובה) ומההוצאות הרפואיות השונות.

בכדי להקל על הנטל הכלכלי, מדינת ישראל מעניקה לזכאים פטור ממס הכנסה עקב בעיות רפואיות, כאשר גובה הפטור יכול להגיע לסכומים מצטברים של מאות אלפי שקלים בשנה. פטור ממס הכנסה יכול להתקבל לתקופה קצובה או לכל החיים ובמידה ולא הייתם מודעים לזכויות המגיעות לכם, ניתן יהיה להגיש את הפטור גם באופן רטרואקטיבי ועד 7 שנים לאחור.

תאונה או מחלה – כיצד פטור ממס הכנסה יכול לסייע לנו

מהם תנאי הזכאות לקבלת פטור ממס הכנסה?

בכדי לקבל פטור ממס הכנסה עקב בעיות רפואיות יש לעמוד במספר תנאי זכאות:

שיעור אחוזי נכות

אחד התנאים הבסיסיים לקבלת אישור פטור ממס הכנסה הוא קבלת אחוזי נכת בשיעור מספק, שיעור הצריך לעמוד על 90% לפחות, כתוצאה ממחלה אחת או הצטברות של מחלות, כאשר לפחות אחת מהן בשיעור של 40% נכות רפואית.

תקופת הנכות

תנאי נוסף הקשור אף הוא לאחוזי הנכות, הוא תקופת הנכות שהוועדה הרפואית קבעה, תקופה הצריכה לעמוד על לפחות 185 ימים.

גובה הכנסה שנתית

את אישור הפטור ממס הכנסה ניתן לקבל עד תקרת שכר שנתית בסך 406,000 ₪ לשנה.

מהם תנאי הזכאות לקבלת פטור ממס הכנסה

פטור ממס הכנסה עקב בעיות רפואיות – תפקידה של הוועדה הרפואית

כפי שניתן להבין, אחוזי הנכות מהווים גורם משמעותי בתנאי הזכאות לקבלת פטור ממס הכנסה, כאשר שיעור אחוזי הנכות ותקופת הזכאות נקבעים על ידי הוועדה הרפואית של ביטוח לאומי. וועדה זו מורכבת ממזכיר הוועדה ורופא מומחה בתחום התביעה הנדון, אשר יבחן את התיק הרפואי והמסמכים הרפואיים הנלווים ויקבע את תקופת ושיעור אחוזי הנכות בהתאם.

 

פטור ממס הכנסה עם חברה מקצועית ומנוסה

הדרך המומלצת להגשת תביעת פטור ממס הכנסה היא באמצעות חברה מקצועית ומנוסה בתחום, אשר לאחר שיחה טלפונית קצרה תוכל לסייע לכם לוודא את זכאותכם לקבלת פטור ממס הכנסה ומכאן, להעניק לכם ליווי מקצועי ומקיף לאורך כל התהליך, החל משלב הגשת התביעה, דרך הוועדה הרפואית ועד קבלת הפטור.

 

לסיכום

פטור ממס הכנסה הוא אחת ההטבות המשמעותיות שנועדו להקל על הנטל הכלכלי המוטל על אנשים הסובלים מבעיות רפואיות שונות, כאשר תנאי הזכאות מורכבים בעיקר מתקופת וגובה אחוזי הנכות שנקבעו על ידי הוועדה הרפואית מטעם ביטוח לאומי ומתקרת הכנסה שנתית. על מנת לוודא את תנאי זכאותכם ולייעל את תהליך קבלת הפטור, מומלץ לפנות בהקדם לחברה מקצועית בתחום.

חלית נפצעת אלה התנאים לקבלת פטור ממס הכנסה