דום נשימה בשינה – כך תתמודדו עם זה

מתקשים לישון בלילות? ייתכן שלא מדובר בסיבה זמנית, אלא בתופעה רפואית קבועה שממנה אתם סובלים. ישנם אנשים רבים שסובלים מתופעות רפואיות שונות, שבאות לידי ביטוי בפעולות שגרתיות שאנחנו מבצעים, אך הם לא מודעים לכך. אותו הדבר ניתן לראות גם בשינה.

אנשים שמתעוררים כמה פעמים בלילה, יכולים למעשה להיות כאלו שסובלים מתופעה שקרויה דום נשימה בשינה. למרות שמדובר בתופעה שפוגעת באופן משמעותי באיכות החיים, ניתן להתמודד איתה במספר מישורים. במאמר הבא נסביר כיצד ניתן להתמודד איתה.

 

מה זה דום נשימה בשינה?

בעולם הרפואה, דום נשימה מוגדר כמצב בו אדם מפסיק לנשום. דום נשימה בשינה היא תופעה רפואית שחלק לא קטן בכלל מהאוכלוסייה סובל ממנה. דום נשימה בשינה יכול להופיע בצורות שונות, אך המשמעות היא אחת – הפסקה של הנשימה בעת השינה. הדבר גורם לגוף להפעיל מנגנון, שבסופו של דבר האדם שמפסיק לנשום יתעורר, על מנת שהוא לא ימות כתוצאה מחנק. אנשים שונים סובלים בצורה שונה מדום נשימה, בדרגות חומרה שונות.

דום נשימה בשינה – כך תתמודדו עם זה

ממה דום נשימה נובע?

דום נשימה יכול לנבוע כתוצאה ממספר סיבות. אנשים שנמצאים בעודף משקל חריג למשל, נוטים לפתח את התופעה הרפואית הזאת בצורה שכיחה יותר. בנוסף, דום הנשימה עשוי להיווצר בעקבות פגם מולד מבחינת פתחי הנשימה או מבנה הלשון. גם אף סתום או שקדים מוגדלים יכולים לגרום לאדם להפסיק לנשום באמצע השינה שלו.

 

התמודדות רפואית

הרפואה מסוגלת להתמודד עם מקרים מסוימים של דום נשימה בשינה. לאנשים שסובלים ממשקל חריג מומלץ להתחיל דיאטה, בעוד שאלו עם פגמים מבניים פונים לניתוחים. בכל אופן, ההתמודדות הרפואית תלויה בגורם לדום הנשימה.

 

הקלות מהמדינה

התמודדות רפואית היא דבר שלוקח זמן. בנוסף, לא תמיד הטיפול הרפואי משיג את המטרה שלו. אם אתם סובלים מדום נשימה בשינה, מדובר על מחלה לכל דבר ועניין, כך שאתם יכולים להיות זכאים להטבות מסוימות מטעם המדינה.

דום נשימה בשינה – כך תתמודדו עם זה

פטור ממס הכנסה

אחת ההטבות הנחשקות ביותר עבור אנשים חולים בישראל היא קבלת פטור ממס הכנסה. פטור זה ניתן לאנשים בעלי נכות חמורה במיוחד, שנקבעו עבורה 90% נכות. זה דבר שאפשרי גם לאנשים שסובלים מדום נשימה בשינה שבא לידי ביטוי בצורה חמורה.

 

מי קובע את אחוזי הנכות?

כדי שיקבעו עבורכם 90% נכות עבור דום הנשימה שאתם חווים בשנתכם, אתם צריכים להתייצב מול וועדה רפואית שיושבת בביטוח הלאומי. הוועדה הזאת תקבע מהם אחוזי הנכות שתקבלו עבור אותה לקות שמפריעה לאיכות החיים שלכם.

 

הכנה מקדימה לוועדה הרפואית

וועדה רפואית היא אירוע משמעותי בהליך קבלת פטור ממס הכנסה. אומנם ניתן לערער על החלטותיה, אך אין יותר מדי הזדמנויות להתייצב מולה. לכן, מי שאינו מיומן בוועדות הללו, יכול להסתייע בגופים מקצועיים, שיכינו אותו מבעוד מועד להתייצבות מול הוועדה.

דום נשימה בשינה – כך תתמודדו עם זה