למה צריך לצפות ביום המיונים לצו הראשון?

גם אם זה נשמע מוזר לאנשים אחרים ברחבי העולם, בישראל יש חוק גיוס חובה ולפיו כל צעיר או צעירה החיים במדינה מתגייסים בגיל 18 לצבא ההגנה לישראל. אנחנו אמנם לא המדינה היחידה בעולם שיש בה צבא, אבל מה שעושה אותנו לחריגים הוא העובדה שכמעט כולם מתגייסים – גם אנשים בעלי בעיות רפואיות או נפשיות שונות.

זה מלמד על רצון העם לתרום ולהיות חלק מהמאמץ להגן על מדינת ישראל. מצד שני, עבור בני 16 או 17 שניגשים לצו הראשון, מדובר בחוויה מלחיצה לעיתים. אז הנה מה שאתם צריכים לדעת לפני שאתם מגיעים לצו הראשון.

 

הכינו עצמכם לראיון האישי

אחד מן השלבים החשובים ביותר בצו הראשון הוא הריאיון האישי. הריאיון האישי נערך על ידי חיילת שתפקידה הוא לראיין את כלל המלש"בים (מועמדים לשירות ביטחון) ולסייע בהערכתם. הריאיון האישי עוזר במתן ציון הקב"א שלכם. מבין שאר התחנות בצו הראשון, הריאיון הוא התחנה שהכי ניתן להתכונן אליה. במגוון אתרים או עסקים שמציעים הכנה לצו ראשון יש מדריכים עם עצות וטיפים של דברים שכדאי ולא כדאי לומר בעת הריאיון.

הכינו עצמכם לראיון האישי

בואו עם אוכל ונשנושים ליום ארוך

צעירים רבים המגיעים לצו ראשון, פעמים רבות מופתעים מאורך היום. רבים לא מגיעים מוכנים ליום שנמשך משעות הבוקר המוקדמות וכמעט עד הערב, מה שעלול לקרות, ולכן מגיעים לסוף היום רעבים, עייפים וחסרי אנרגיות. לכן, היערכו מראש עם אוכל שיספיק לכם לכל היום, ואל תבנו על כך שיהיה מקום לקנות אוכל, שכן זה לא תמיד המקרה. בנוסף, דאגו ללכת לישון מוקדם בלילה שלפני, על מנת לא להגיע מותשים לחלק מהתחנות החשובות של הצו הראשון.

 

אם יש בעיה רפואית – עכשיו זה הזמן לספר עליה

מערכת הרפואה בצבא ההגנה לישראל ידועה לשמצה בתור מערכת שבה קשה לקבל טיפול, או אפילו הכרה, בבעיות רפואיות שונות. אך חשוב לומר שזה לא המקרה בצו הראשון. עבור אלה שלא יודעים, אחת מתחנות הצו הראשון היה מפגש עם רופא. מפגש זה הוא ההזדמנות לחלוק כל בעיה רפואית מעברכם שעשויה להיות רלוונטית או להשפיע עליכם בהמשך השירות.

אם יש בעיה רפואית - עכשיו זה הזמן לספר עליה

הגיעו עם מכתבים מרופאים רלוונטיים

בהמשך למה שנכתב קודם, חשוב לא לסמוך על הרופאים בצו הראשון ולדאוג, מבעוד מועד, למכתבים מרופאים רלוונטיים שמסבירים את ההיסטוריה הרפואית שלכם. מעבר לכך, שימו לב שמצבים מסוימים יחייבו בדיקות מסוימות והגיעו ערוכים לכך. לדוגמה, אם בעבר הייתה לכם אסתמה או קוצר נשימה, ייתכן שתיאלצו לבצע בדיקת נשימה במאמץ, אז אל תשכחו את נעלי הספורט.

 

סיכום

בסופו של יום, יש לא מעט דברים שניתן לעשות מראש על מנת להגיע מוכנים לצו הראשון. דברים כמו הכנה לריאיון או שינה טובה בלילה לפני עלולים להשפיע על תפקידכם העתידי בצבא.

למה צריך לצפות ביום המיונים לצו הראשון.