מהו תפקידו של הנוטריון?

מדובר באחת השאלות הנפוצות ביותר בקרב בני 21 – 35. למה? כי הם עדיין לא נחשפו לעולם המשפטי וכי ביננו – אם הם צריכים חתימת נוטריון, הם בדרך כלל מקבלים איזה הסבר הלום מההורים והם פשוט משיגים

את החותמת על המסמך הדרוש.

נוטריון במרכז תפקידו מאשר חתימה של מסמכים ואת זהות החותם. ניתן להיתקל בצורך בנוטריון בתהליכים כמו הוצאות ויזה, אישור מסמכים, אימות חתימות על מסמכים בנקאיים שונים ועוד.

 

הגדרת התפקיד

נוטריון, בראש ובראשונה, הוא עורך דין. אם נדייק, הוא עורך דין בעל ניסיון של לפחות 10 שנים. מעבר לכך, עליו להיות חבר בלשכת עורכי הדין הישראלית, להיות ללא עבר פלילי (ללא רבב) ולעבור השתלמות מיוחדת. לאחר מכן, ניתן לאשר את מינויו לנוטריון אחרי התכנסות וועדה של משרד המשפטים, שמתכנסת רק פעמיים בשנה. אכן, תפקיד אקסקלוסיבי. ניתן מצוא ברשת באמצעות חיפוש פשוט רשימת נוטריונים שיוכלו לתת לכם מענה.

 

אימות חתימה

חתימת נוטריון על מסמכים שונים למעשה נותנים אימות לזהותו של החותם על המסמך. ניתן להיתקל בצורך זה כשאר חותמים על מסמכים בתהליכי הוצאת ויזות, אזרחות, בקשה למשכנתא, הלוואה ועוד.

 

אישור להעתקת מסמך

לא מעט פעמים, נדרש להציג מסמכים שונים אך נרצה תמד לשמור את המקור לנו. יכול להיות מדובר באישורי חשבון בנק, תעודות לידה ופטירה, אישורים בטאבו ועוד. גם לצורך סוגיה זו ניתן לפנות לשירותיו של נוטריון. ביכולתו לחתום על אמינותם של עותקי מסמכים. באמצעות חתימתו, תוכלו לשמור על מסמכי המקור בהישג ידכם ובמקופם שמור, בזמן שהעותקים ממלאים את מקומם ומשרתים אתכם בתהליכים השונים.

 

תרגום נוטריוני

מסיבות שונות, ייתכן ותתקלו בצורך לאמת את מהימנותם של תרגומי מסמכים שונים לשפות שונות. דוגמה קלאסית לכך היא תהליך הוצאת ויזה לאוסטרליה. תצטרכו לתרגם מסמכים שונים שלכם כמו תעודת לידה, תעודת זהות, תעודת שחרור ועוד מסמכים שנים כמו אישור הבנק לשפה האנגלית. לצורך ביצוע תהליך זה תצטרכו את שירותיו של נוטריון שמתמחה בתרגום מסמכים ובאישורם בהתאם לשפה שאתם צריכים, ובמקרה זה – אנגלית. חתימתו מהווה אישור משפטי שהמסמכים מתורגמים ואמינים ושהם אכן מייצגים את החתום עליהם.

 

מגוון רחב של שירותים

שירותיו של נוטריון יידרשו בכל פינה בה תצטרכו לאמת חתימות, מסמכים, תרגומים ואת הזהות שלכם בתור החתומים על מסמך. לנוטריונים יש מגוון רחב של מסמכים שבאפשרותם לאמת ולאשר בפני החוק, בניהם ניתן למצוא גם צוואות, הסכמי ממון, אישורי ייפויי כוח, אישורי הצהרת מתרגם ועוד. החוכמה היא לדעת כיצד לבחור את האחד שנכון לכם. עליכם להבין בדיוק על מה אתם נדרשים להמציא את חתימתו, לחפש ברשת ולברר לגבי נוטריונים הנמצאים באזור מגוריכם. לאחר פגישת ייעוץ, תוכלו לקבל קנה מידה למידת אמינותו וכיצד יוכל לסייע.

 

איש משפט