מהי רשלנות רפואית?

מדי פעם יוצא לנו לשמוע על סיפורים נוראיים על השחיקה של הרופאים. אנשים ונשים שעובדים במשמרות של 12 שעות ויותר, צריכים לקבל החלטות שיכולות לחרוץ גורלות ולקחת חיים. אין ספק שהמאמצים והעבודה שהצוותים הרפואיים משקיעים בנו ראויים לכל הערכה וכבוד – אבל קורה כשהם טועים?

ברור שהם לא טועים בכוונה. הם לא רוצים לפגוע בנו או לקבל החלטה שגויה, ובכל זאת – המקרים הללו קורים. רופאים הם בסופו של דבר בני אדם כמונו וכמוכם, ובדיוק כמונו וכמוכם – גם הם עושים טעויות. אז מה עושים כשרופא טועה? האם ניתן לקבל פיצויים על טעות של רופא שפגעה בבריאות שלכם? בואו נבין ביחד מהי רשלנות רפואית.

 

מה זה רשלנות רפואית

בדיוק כמו שכדי לקבל הכוונה וייעוץ משפטי הייתם פונים לעורך דין, כך הגיוני שכדי לקבל טיפול וייעוץ רפואי אתם תפנו לרופא. אולם, הרופא לא יודע הכל, ורופאים לפעמים עושים טעויות. הטעויות הללו יכולות לגרום לנזקים אדירים לאיכות החיים של המטופל ואף למוות.

זו רשלנות רפואית. כאשר איש או אשת מקצוע (או מוסד רפואי) לא עומדים בסטנדרטים מסוימים – הם עוברים עבירה מסוג רשלנות רפואית. החוק קובע מה הם בדיוק הסטנדרטים הללו, וכדי להבין האם במקרה שלכם העמידה בסטנדרט הייתה פגומה – יש לפנות לקבלת הכוונה וייעוץ משפטי.

 

האם ניתן לקבל פיצויים על רשלנות רפואית

אם עורכת הדין שפניתם אליה מאמינה ש-"יש לכם קייס" ואכן סבלתם מרשלנות רפואית, תוכלו להגיש תביעה לקבלת פיצויים. החוק מאפשר קבלת פיצוי בגין נזק ממוני, נזק שאינו ממוני, הפסד השתכרות או הוצאות רפואיות מיותרות.

נזק ממוני למעשה כולל בתוכו את הפסד ההשתכרות ואת ההוצאות הרפואיות המיותרות. כל סכום כסף ממשי שהפסדתם בגלל רשלנות רפואית – תוכלו לדרוש בחזרה כפיצוי מבית החולים או הרופאים שטיפלו בכם. נזק שאינו ממוני הוא נזק פסיכולוגי כמו חרדה או טראומה. הפיצוי עבור נזק שאינו ממוני הוא דווקא כן ממוני – כמו שניתן לקבוע קנס בנוסף לעונש מאסר בגין רצח.

 

בחירת עורך דין רשלנות רפואית

אז אחרי שהבנו מה זה אומר "רשלנות רפואית" ובגין אילו עילות ניתן לקבל פיצויי עבור רשלנות רפואית – בואו נדבר רגע על בחירת עורך דין לתביעת פיצויי רשלנות רפואית. עורך דין רשלנות רפואית חייב להיות קודם כל מומחה בתחום הרשלנות הרפואית.

גם עורך דין המומחה בתחום דיני משפחה יכול לייצג אתכם בבית המשפט, אבל הוא לא יביא את אותה התוצאה – מסיבות ברורות. בנוסף, עורך דין רשלנות רפואית חייב להיות רגיש מולכם, חכם מול בית המשפט וקשוח מול עורכי הדין של הנתבעים.

 

סיכום

לסיכום, רשלנות רפואית היא נושא מורכב ועצוב. חייהם של אנשים רבים בישראל ובעולם נפגמו בגלל רשלנות רפואית. כמובן שאף רופא לא טועה בכוונה, אך מישהו צריך לקחת אחריות על הטעויות המצערות הללו.

סמל משפטי