מהן נקודות זיכוי במס הכנסה?

כשם שכל אזרח ואזרחית במדינת ישראל מחויבים בחבות מס על פי החוק, ככה גם אותם אזרחים זכאים לזכויות מס שונות המעוגנות בחוק. מה הן נקודות זיכוי במס הכנסה, כיצד נקבל את כספינו וכמה כל נקודת זיכוי "שווה"? כל המידע כאן.

מחפשים אחר מידע הקשור בנקודות זיכוי, החזרי מס ותהליכים שונים אל מול מס הכנסה? אנשים רבים חוששים מלדרוש את זכויותיהם בעקבות העובדה שמדובר במס הכנסה, מה שמתברר כדבר מונפץ לחלוטין. ההנפצה היא שאנשים חוששים לדרוש את זכויותיהם אל מול מס הכנסה, שמא הם "ייתפסו" על כל מיני מהלכי מס לא חוקיים שהם ביצעו, או אולי כלל לא היו מודעים אליהם. אז, אם כך, האם בכלל כדאי לדרוש זכויות מול מס הכנסה?

 

האם לפחד לדרוש את זכויות המס שלי?

בשורה התחתונה, בקשות להחזרי מס מוגשות בעשרות אלפים במהלך כל שנת המס, אם לא במאות אלפים של בקשות. מס הכנסה אמנם משתמשים בשלל שיטות בכדי לאתר אנשים אשר מרמים בתשלומי המיסים, אבל בקשה להחזר מס היא לא חלק מאותן שיטות.

אם כך, מה הן נקודות זיכוי וכיצד הן מתקשרות להחזרי מס? נקודות זיכוי הן למעשה סכומי כסף אשר מקוזזים מתשלומי מס ההכנסה שלכם. אמנם כל אזרח מחויב בתשלומי מס הכנסה, אך חלק מהאזרחים רשאים לקבל הקלות מסוימות שמתקזזות מחבות המס שלהם – ואילו הן נקודות הזיכוי במס הכנסה.

 

נכון לשנת 2020 – כמה שווה כל נקודת זיכוי במס הכנסה?

כל נקודת זיכוי "שווה" 2,628 ₪ שנתיים, בעוד שחלק מהאנשים רשאים לקבל גם מספר נקודות זיכוי במס הכנסה. כך יוצא שאם אדם מקבל 3 נקודות זיכוי במס הכנסה, הוא יקבל באותה שנת המס 7,884 ₪. למעשה, נקודות זיכוי במס הכנסה נועדו להקל על אזרחים ואזרחיות, ש"נקלעו" לסיטואציות שונות המצריכות גם הוצאת כספים, לפעמים הוצאה של כספי רבים.

 

ניתן כמה דוגמאות:

ישנן נקודות זיכוי בגין בן זוג או בת זוג שלא עובדים, נקודות זיכוי בגין תשלומי מזונות לבני זוג לשעבר, נקודות זיכוי להורים לילדים עד גיל 5, להורים לילדים מתחת לגיל 6, נקודות זיכוי להורים גרושים או פרודים, נקודות זיכוי לילדים בעלי מוגבלויות ועוד.

 

ייעוץ מס והחזרי מס אונליין

אם כך, בבואם לדרוש את זכויות המס שלכם, יהיה תמיד לבדוק מה הן נקודות הזיכוי המגיעות לכם. זאת, תוכלו לעשות באמצעות חברות כמו מאני בק – ייעוץ מס והחזרי מס לשכירים ועצמאים.

חברת MONEYBACK מספקת שירות ייעוץ מס עבור כל מי שמעוניין לברר מה הן נקודות הזיכוי שלו ולדרוש את כספיו המגיעים לו בחוק. מעוניינים בייעוץ נוסף ממקצוענים בתחום של ייעוץ מס? אתם מוזמנים ליצור קשר אונליין עם החברה, אפשר גם טלפונית.

בהצלחה!

לבדיקה אינטרנטית כנסו: https://taxes-refund.co.il.