מה החשיבות של תרגום נוטריוני ובאילו מקרים נשתמש בו

הגעתם אל נוטריון עם מסמך מקורי בשפה זרה? כל עוד מדובר בשפה שהיא אינה השפה המדוברת בארץ (השפה העברית כמובן) אתם צפויים להתבקש לערוך תרגום נוטריוני. אם זו הפעם הראשונה שאתם שומעים על המושג הזה ואינכם יודעים במה מדובר. כדאי שתקראו את השורות הבאות ותגלו מהי החשיבות של תרגום זה ובאילו מקרים יש להשתמש בו.

 

מה זה תרגום נוטריוני?

רגע לפני שנעמיק בחשיבות של התרגום ובמקרים שבהם יש להשתמש בו, ראוי להסביר תחילה מה זה תרגום נוטריוני. מדובר במסמך רשמי שמופק על ידי נוטריון. הנוטריון יכול לתרגם את המסמך באופן עצמאי (במידה כמובן ויש לו היכרות מעמיקה עם השפה שבה המסמך כתוב) או שהוא מעביר את המסמך לגורם מקצועי אחר שיבצע את התרגום. לאחר שהתרגום מתבצע, הנוטריון מצרף אליו את האישור הנוטריוני שבעצם מעיד על התוקף החוקי של המסמך.

 

מה החשיבות של התרגום הנוטריוני ומתי משתמשים בו?

יש חשיבות עליונה לתרגום הנוטריוני והיא נוגעת למצבים שבהם יש צורך להציג אותו בפני גורמים ממדינות זרות. התרגום מאפשר להפוך את המסמך לקביל ואותנטי. כך שאם אדם מגיש מסמך כלשהו בשפה העברית עבור גורם ממדינה זרה– המסמך לא יוכל להתקבל במקום. יש צורך בתרגום שכזה במצב שבו גוף או מדינה בהם אתם מעוניינים לפעול, יוכלו לאמת את הזהות שלכם, את פרטי העסק ויאפשרו לכם לבצע פעולה עסקית באופן חוקי.

 

האם הנוטריון מבצע את התרגום למסמך?

חשוב לציין כי ישנה חשיבות עליונה לשליטה בשפות בכל נוגע לכתיבה של תרגום נוטריוני. התוכן שנכתב במסמך צפוי לכלול מילים בשפה גבוהה שנוגעות לעולם המשפט. לכל מילה יש משקל חשוב, כך שהתרגום צריך להיות מדויק ביותר. מכיוון שלעיתים מדובר בשפות שונות שהנוטריון אינו בקיא בהם, הוא יכול להסתייע בגורמים חיצוניים. כך מתאפשר לקבל מסמך מתורגם באופן מקצועי. ראוי לציין כי כדאי להגיע אל נוטריון שידוע מראש כי הוא בקיא בשפה הנדרשת. לכן, אתם צריכים להיות בטוחים שאתם מגיעים אל נוטריון מומלץ.

 

איך מוצאים נוטריון מומלץ?

כדי שתוכלו להיות בטוחים שהגעתם אל נוטריון מומלץ, אתם צריכים לבצע את אחת או יותר מהפעולות הבאות:

 

  1. תבררו עם מכרים

הדרך הטובה ביותר למצוא נוטריון מומלץ היא דרך שיחות עם מכרים. סביר להניח שאם תשאלו חברים, קולגות או קרובי משפחה, אתם תגלו שהם נעזרו לאחרונה בשירותיו של נוטריון לתרגום נוטריוני.

 

  1. תפרסמו פוסט ברשת החברתית

פרסום פוסט ברשת החברתית בה אתם נמצאים יאפשר לכם להגיע אל כמה נוטריונים, כך שתצטרכו בסופו של דבר רק לבחור את הנוטריון המתאים ביותר.

 

סיכום

טוב שהגעתם לכאן, מכיוון שכעת אתם יודעים שיש חשיבות עליונה לתרגום נוטריוני. בפעם הבאה שתצטרכו להוציא תרגום שכזה, תדעו בדיוק מה עליכם לעשות.

תרגום נוטריוני