מה חשוב שיהיה בחוזה של תהליך פינוי בינוי

פינוי בינוי מעודד התחדשות עירונית, תוך שמירה על ביטחון התושבים והכלל יחד עם שדרוג תנאי המחיה והמגורים. פינוי בינוי נפוץ בכל חלקי הארץ ומאפשר לאזורים שנטו להזנחה לפרוח מחדש ולקבל הזדמנות שנייה. חוזה זה נחתם בין קבלן או יזם ודירי הבניין ויש פרטים חשובים שיש לשים אליהם לב במעמד החתימה.

 

חוזה פינוי בינוי

הבטחות שווא לצערינו הן לא דבר כזה נדיר בתחום הנדל"ן. כל מהלך חייב שיהיה אם כך מגובה בחוזים ואישורים נכונים, על מנת לוודא שהכל יתנהל כפי שרצוי ותוכנן. התחדשות עירונית בירושלים משנה בשנים האחרונות את עולם היזמות והנדל"ן ופותחת צוהר מרגש ומדהים לשדרוג מגורים מבלי לעבור דירה או לשלם מהכיס הפרטי. פינוי בינוי בירושלים לדוגמא מאפשר לאנשים להנות מהמיקום האטרקטיבי שלהם תוך קבלת נכס חדש מהניילונים בעיר הקדושה.

 

למה יש לשים לב

אז לאחר שהבנו את התהליך של פינוי בינוי וחשיבות החוזה, להלן כל הסעיפים שיש לבחון בקפידה לפני שצוללים יד ביד עם יזם לפרויקט הבנייה.

  1.     דירת מגורית זמנית – דיירים הם בעלי זכויות רבות במקרי פינוי בינוי, כשבראש ובראשונה, ההתחייבות של היזם לדאוג להם למגורים חלופיים בזמן הפינוי בינוי. תנאי המחייה הללו נקבעים על פי גודל הדירה שפונתה ועוד. אם אין לקבלן אפשרות לספק זאת, הוא מציע פיצוי כספי במקום. יש לוודא שהפרטים הללו סדורים וברורים לשני הצדדים על מנת לחסוך אי נעימויות גדולות וקטנות בעת העבודה.
  2.     בדק בית ותכנון

חייב שבחוזה היזם/קבלן יבטיח לקיים בדק בית על חשבונו בעת מסירת המפתחות. כך מוודאים שהקבלן לוקח אחריות מלאה על התוצר הסופי כמו גם דבק בתוכניות המקוריות של התכנון ועיצוב הדירה כפי שהובטח.

  1.     לוחות זמנים – יש לוודא שבחוזה רשומים לוחות זמנים ברורים להם מתחייב הקבלן. בעת חריגה הדיירים יקבלו פיצויים כספיים. צריך להיות לוח זמנים לכל שלב כאשר הדגש הוא כמובן על מועד סיום הפרויקט.
  2.     ערבון והתחייבות – הדבר הכי נורא הוא כאשר קבלן או יזם פושטים רגל ואתם נשארים ללא כלום. ערבויות מבטיחות שבמקרים והחברה לא תעמוד בהתחייבותה יהיה למי לפנות.
  3.     נספחים חשובים –  אישורים חשובים כגון אישור ממשלתי לתוכנית והגדרתה כ"פינוי בינוי" לפי סעיפי החוק, היתרי בנייה רישומים משותפים ועוד.
  4.   רישום בטאבו – סעיף זה חשוב כדי להבטיח שהדירה החדשה תירשם בטאבו, מה שמראה כי הדירה היא בבעלותו הבלעדית של הדייר הישן.
  5.   תוספות הוצאות – אם זה הובלות, אריזה והובלות בזמן פינוי הבית ואז שוב בעת המעבר לדירה החדשה. הוצאות תפעוליות יכולות להיות כלולות בחוזה שכזה .

 

לסיכום

עורך דין מוסמך בתחום המקרקעין יכול לסדר לכם חוזה אמין והוגן החולש על כל הנושאים החשובים. בנוסף, כאשר עובדים עם יזמים מומחים, סביר להניח שהם יודעים טוב מאוד מה לעשות ואיך.

פינוי בינוי