מחיקת חובות – איך עושים את זה נכון?

עד שאדם לא מבין שיש לו תיקים בהוצאה לפועל ושהוא חייב לא מעט כספים, הוא לא באמת יודע לומר עד כמה הסיטואציה הזאת מלחיצה ולא נעימה. אומנם זה נכון שברוב המקרים חובות לא נוצרים ביום אחד, אלא נצברים לאורך שנים, אך מה שבטוח זה שלהתמודד איתם זה לא דבר פשוט. למעשה אנחנו רואים שרבים מאוד הם האזרחים שיש להם תיקים בהוצאה לפועל והם עושים הכול כדי להתעלם מהעניין, לטמון את הראש בחול ולקוות שאיכשהו החוב פשוט יעלם. נשמע לכם מוכר? גם לכם יש תיק בהוצאה לפועל כתוצאה מחובות שיש לכם לבנק? אם כך, כדאי שתדעו שיש מה לעשות בנידון ולמעשה, לא כדאי לדחות את העניין. זה לא משנה בשלב הזה איך הגעתם לחוב הזה, האם זו רק אחריות שלכם ומה אתם יכולים ללמוד מכך, כי מה שחשוב לדעת זה שנעשה לא מעט רפורמות בנושא של מחיקת חובות והמטרה היא לעשות לאנשים כמוכם. כלומר, כל אותן רפורמות וסעיפים חדשים סביב הנושא של מחיקת חובות באים לעזור לאנשים שאומנם חייבים כספים אך באופן יחסי החובות שלהם אינם גבוהים מידי.

מחיקת חובות עושים נכון

מהם התנאים למחיקת חובות בהוצאה לפועל?

 

ראשית, כדאי לדעת שהסעיף החדש בנושא של מחיקת חובות בהוצאה לפועל קיים כבר מה 6.9.15 והוא בתוקף לשלוש שנים בלבד. תוהים מה זה אומר? פשוט מאוד: שעליכם להזדרז אם אתם רוצים לנצל את התיקון הזה, כי החל מה06.09.18 התיקון כבר לא יהיה בתוקף ועלול להיות שתפספסו את ההזדמנות שלכם למחיקת חובות יעילה, פשוטה ומהירה. מבחינת התנאים למחיקת חובות בהוצאה לפועל אנחנו רואים שהתנאים מקלים ונוחים מאוד עבור רוב החייבים:

 

  • החובות של הנישום, כלום ביחד, לא יכולים לעמוד על יותר מ 800 אלף ₪.
  • אין לנישום נכסים על שמו.
  • בשלושת השנים שקדמו להגשת בקשת ההפטר החייב למעשה עמד בצו התשלומים שניתן לו.
  • בחמשת השנים האחרונות החייב לא הגיש בקשה לפשיטת רגל.

 

כפי שציינו, המטרה העיקרית של התיקון הזה היא לעזור לחייבים להתמודד עם החובות שלהם, לאפס את המצב ולצאת לדרך כלכלית חדשה. לכן, אם אתם עומדים בתנאים הללו לא כדאי להתמהמה ומאוד מומלץ לעשות כל מה שצריך כבר עכשיו לצורך מחיקת חובות.

 

קבלו סיוע לזירוז התהליך

 

למרות שיש לכם עכשיו יותר מידע בנושא של מחיקת חובות אתם עדיין מרגישים אבודים? לא יודעים אם תספיקו, עד ה06.09.18 להגיש את הבקשה למחיקת חובות בצורה מסודרת? אם כך, אנחנו ממליצים לכם לפנות אל הגורמים הרלוונטיים שיוכלו לעזור לכם. גורם כזה יכול להיות, לדוגמא, עורך דין מומחה שעוסק בתחום הזה, אז למה אתם מחכים? איש מקצוע כזה יידע לבדוק את הסיטואציה שלכם, לסייע לכם ואפילו להגיש בשמכם את הבקשה החשובה הזאת.