מכירת דירה לקרוב משפחה סיעודי – איך מתנהל התהליך

מכירה דירה לקרוב משפחה יכולה להתרחש במגוון רחב של מקרים. מקרים כמו העברת נכסים שהתקבלו בירושה או במתנה, עסק משפחתי וכל היוצא בזאת.

מכירת דירה לקרוב משפחה היא עסקה לכל דבר ועניין במקרה וחשבתם אחרת. רצוי וחשוב לבצע את הבדיקה הנדרשות עבור מכירת הדירה ולא לעגל פינות.

שימו לב, פינות אלו עלולות לעלות לכם בוקר בהמשך הדרך של המכירה. בנוסף לאלמנט הריגשי והקשר המשפחתי, עלול להיות אמוציות שכלולות בתהליך מסוג זה.

אז איך מתנהל התהליך?

 

היבט תכנוני

בכל מה שקשור להיבט התכנוני של מכירת הדירה, יש לבדוק את התוכניות החלות על הדירה שבאמצעותם יהיה אפשר ללמוד האם נוצלו כל הזכויות של הבנייה, האם ישנה חריגות בנייה בדירה במהלך השנים? האם השימוש של אותה דירה תואם ליעוד התכנוני שלה? האם הוצאו צווי מניעה של הריסה?

ניתן ללמוד האם יש היטל השבחה וחיובים מוניציפליים אחרים בעת המכירה. בדיקות אלו חשובות וקריטיות כדי שיהיה ניתן לתכנן מהלכים כלכלים בצורה שתהיה משמעותית באופן הטוב ביותר. כך תוכלו לבצע את המכירה בהתאם לרצון של המוכרים, בין אם מדובר על מוכרים מבוגרים או סיעודיים, שצריכים את כספי מכירת הדירה לעיתים רבות ומסתמכים עליהם.

במקרה ואינכם בטוחים בקשר להיבט התכנוני, רצוי ומומלץ להיוועץ עם עורך דין בתחום המקרקעין. עו״ד מקרקעין חדרה הוא אחד מהעורכי דין המומלצים בתחום ויכול לסייע לכם בכל מה שקשור למכירה של הדירה לקרובים ביותר שלכם ולהיות בטוחים שעשיתם את כל הבדיקות המקיפות והנדרשות לכם.

 

ביצוע הבדיקות החשובות לפני מכירת הדירה

מוכרים רבים מדלגים על השלב הזה, אך לא מבינים עד כמה השלב הזה קריטי עבורם בעת מכירת הדירה. חשוב מאוד לדעת, שלא משנה אם הדירה היא דירה העוברת בירושה, או אתם מעוניינים למכור אותה עבור בן משפחה, חשוב מאוד לבצע את כל הבדיקות המקדימות. בדיקות אלו עשויות לחסוך כספים רבים בעתיד שתוכלו לחסוך. בדיקות אלה יכולות גם למנוע תאונות משפטיות ועוגת נפש רבה עבור על הצדדים.

ישנן בדיקות לא מבוטלת שיש לבצע עוד בטרם מכירת הדירה, בין היתר בין התחומים התכנון, המס, וכל מה שקשור לתחום המשפטי. גם אם מדובר על מכירת דירה לקרוב משפחה ולא לעצמם, חשוב לעשות עבורו את כל הבדיקות הנדרשות, בוודאי אם מדובר באדם מבוגר או סיעודי.

 

מכירת דירה לקרוב משפחה

בעת מכירת הדירה לרוב משפחה, יש דגשים שחשוב מאוד לקחת בחשבון כמו מס שבח. בעת מכירת דירה לקרוב משפחה חל פטור מתשלום מס שבח. פטור זה יהווה תכנון מס נפוץ בקרב אנשים שיש להם מספר דירות ובין קרובי משפחה. דבר זה עשוי לחסוך את תשלום מס השבח לו בעל הדירה היה מוכר, במידה ויכול, לצד אחר שאינו קרוב משפחה. חשוב מאוד להתייעץ עם עורך דין לפני כל מהלך שאתם עושים בעת מכירת הדירה לקרוב משפחה. בהצלחה!

חוזה חתום