משמורת משותפת לעומת משמורת מחולקת – מה ההבדל?

בני זוג שעתידים להתגרש, בוחנים לא פעם את התהליכים השונים שצפויים להם בהמשך הדרך. כאשר אחד הבולטים שבהם נוגע לסוג המשמורת. מדריך זה עולה לאתר, כדי להציג בפניכם את ההבדלים שבאים לידי ביטוי בין משמורת משותפת למשמורת מחולקת. הישארו כאן ותגלו את כל המידע הרלוונטי בנושא.

 

תכירו בהגדרת המונח "משמורת"

בחרנו לפתוח את המדריך בהסבר קצר אודות המושג משמורת. נציין שמדובר בקביעה של מקום המגורים וסידור הלינה העתידי של הילדים המשותפים של בני הזוג. שכן, צריך להחליט איפה הילדים יגדלו ובאיזה אופן מיד לאחר הפרידה. התביעה למשמורת יכולה להיות מוגשת על ידי אחד מבני הזוג או אדם אחר שקרוב לילדים.

חשוב לציין שברוב המקרים, ילדים עד גיל 6 יהיו במשמורת אצל האם, אלא אם יש סיבה כלשהי שמצדיקה את העברת המשמורת לאב או לאדם אחר (קרוב משפחה לדוגמא). מטרת המשמורת היא להעניק בסיס יציב לילדים, כדי שאלה ידעו מהי השגרה הצפויה להם והיכן הם יתגוררו בתקופה הקרובה. בשורות הבאות נציג את ההגדרות של משמורת משותפת ומשמורת מחולקת, כדי שתוכלו להכיר בשוני שבא לידי ביטוי בין השתיים.

 

משמורת משותפת, מהי?

מדובר במשמורת שמאפשרת זמני שהות שווים עם הילדים לכל אחד מבני הזוג, כאשר טובת הילד נמצאת במרכז. בשנים האחרונות ישנה עלייה במספר הזוגות המתגרשים שבוחרים לבצע משמורת משותפת. ההחלטה על משמורת זו אינה נוגעת אך ורק לפן הפיזי, אלא גם לזכות לקבלת החלטות שנוגעות לילדים.

גירושין משמורת משותפת

המשמעות של משמורת מחולקת

הגיע העת להכיר בהגדרה של המושג המשפטי "משמורת מחולקת" שמקורו בפסיקות של בתי המשפט לענייני משפחה. חשוב לציין שאין הבדל מהותי בין המשמורת הנוכחית לזו שהוצגה לעיל. משמורת מחולקת מעבירה מסר ברור לשני ההורים בכל הנוגע לזכות להיות נוכח בחיי הילדים. המושג מתווה חלוקה ברורה של זמני השהות של כל הורה עם הילדים לצורך הדוגמא, כאשר חל איסור לשבש את זמני השהות אצל ההורה השני. משמורת זו נוגעת לבני זוג שלא מצליחים להגיע להסכמות בנוגע לגידול ילדיהם.

 

אז מה ההבדל בין השתיים?

הגיע הזמן להכיר בהבדלים שבאים לידי ביטוי בין 2 המשמרות שהוצגו עד כה. נסביר שמדובר בעיקר בהבדל שנוגע למסגרת המשפטית. שכן, למשמורת המחלוקת יש גישה מובנית שכוללת לוחות זמנים קבועים כל שינוי מצריך תהליך ערעור משפטי, בעוד המשמורת המשותפת מאפשרת לשני הצדדים לשוחח בנושא, כדי להגיע להסכמות יחד.

 

השורה התחתונה

ההבדל בין המשמורת המשותפת למשמורת מחולקת בא לידי ביטוי בעיקר בהתערבות של בית המשפט בהחלטות שונות. שכן, המשמורת הראשונה מאפשרת לבני הזוג להגיע להחלטות בשיתוף פעולה, בעוד המשמורת המחולקת מצריכה הגשת ערעור לבית המשפט שיחליט בנושא. ניתן לראות שהדבר המשותף שבא לידי ביטוי בשתי המשמורות הוא טובת הילדים.

בת מאושרת מחבקת את אמה