נזקי גוף לעומת רשלנות רפואית: הבנת ההבחנה

תביעות נזקי גוף הן בין התביעות השכיחות ביותר בעולם הנזיקין, כאשר תחת קטגוריית נזקי גוף נמצאים גם מקרים של רשלנות רפואית. אנשים רבים נוטים להתבלבל בין נזקי גוף לבין רשלנות רפואית, ובמאמר זה ננסה להבין מהם נזקי גוף ומהי רשלנות רפואית ואיזה הבדלים יש בין השניים

 

מהם נזקי גוף?

הביטוי נזקי גוף מתייחס לכלל הנזקים העלולים להיגרם לאדם, הן נזקי גוף והן נזקים נפשיים, כתוצאה משלל סיטואציות ואירועים המתרחשים בחיי היום – יום. כך, פגיעות אלו יכולות להתרחש במסגרת העבודה, בבית, במהלך פעילות ספורטיבית ועוד. ככל ונגרמו לכם נזקי גוף כאלו ואחרים, הרי שעומדת בפניכם האפשרות להגיש תביעת נזיקין בהתאם, כפי שתוכלו לראות ביתר פירוט באתר http://www.yashar-law.co.il.

 

מהי רשלנות רפואית?

תחת קטגורית נזקי גוף נמצאים גם המקרים של רשלנות רפואית, מקרים הנגרמים כתוצאה מטיפול רפואי רשלני של כל אחד מהצוות הרפואי, החל משלבי הייעוץ המקדימים, דרך הטיפול הרפואי עצמו ועד המעקב שלאחר הטיפול הרפואי. למעשה, לרשלנות רפואית אין הגדרה חד משמעית והדרך המקובלת לאבחן מקרי רשלנות רפואית היא באמצעות "מבחן הרופא הסביר".

על פי "מבחן הרופא הסביר" בודקים כיצד רופא אחר היה אמור להתנהל באותו מצב וככל ובמידה והרופא, או איש הצוות הרפואי חרג מנורמות הטיפול המקובלות, הרי שייתכן בהחלט ומדובר במקרה רשלנות רפואית. בין המקרים הנפוצים של רשלנות רפואית ניתן למצוא את: רשלנות רפואית בהריון ובלידה, רשלנות רפואית בניתוח ורשלנות רפואית באבחון וטיפול מתאים.

 

ההבחנה בין נזקי גוף לרשלנות רפואית

אמנם רשלנות רפואית נמצאת תחת קטגורית נזקי גוף, אך חשוב להבין ולדעת כי לא כל מקרה של נזק כתוצאה מטיפול רפואי ייחשב כרשלנות רפואית. כמעט בכל טיפול רפואי קיים סיכוי מסוים לאי הצלחת הטיפול ובכדי להבין האם מדובר ברשלנות רפואית או בנזק סביר שעלול להיגרם כתוצאה מהטיפול, עלינו לבחון את המקרה על פי "מבחן הרופא הסביר" המוזכר לעיל.

 

כיצד ניתן לדעת האם מדובר ברשלנות רפואית?

היות ומדובר בהגדרת מקרה שאינה חד משמעית והאדם הממוצע יתקשה לבחון אותה בכלים משפטיים שיעזרו לו לקבוע האם אכן קיימת עילת תביעה, הדרך הבטוחה והמומלצת ביותר היא להיעזר בשירותיו של עו"ד מקצועי ומנוסה בתחום נזקי גוף ורשלנות רפואית, אשר לאחר בחינת המקרה והמסמכים הרפואיים הרלוונטיים, יוכל להעריך בצורה מהימנה האם מדובר ברשלנות רפואית.

 

לסיכום

במהלך שגרת החיים יכולים להתרחש לנו כל מיני נזקים שונים ואחד מהם הוא נזקים הנגרמים בשל רשלנות רפואית. אמנם נראה כי מדובר בתחומים זהים, אך ההבחנה המהותית בין השניים נעוצה בעובדה שלא כל נזק כתוצאה מטיפול רפואי ייחשב כרשלנות רפואית, אלא נזקים הנמדדים באמצעות "מבחן הרופא הסביר", אותו תוכלו לבחון עם עו"ד המתמחה בדיני נזיקין ורשלנות רפואית.

עורך דין רשלנות רפואית