עורך דין מע"מ במרכז מומלץ

מע"מ הוא גוף משמעותי ברשות המיסים שאחראי על מס עקיף שמוטל על הצרכן דרך המחזור של פעילותו העסקית, מבלי קשר לרווחיו או הפסדיו של העסק. רבים מועדים בעבירות מע"מ, המתחלקות לעבירות מהותיות וטכניות. על מנת להתמודד בצורה נכונה עם חשדות, עבירות או כל מה שכרוך בהתנהלות מול מע"מ, ליווי צמוד של עורך דין המתמחה בכך הוא הכרח של ממש.

 

מס ערך מוסף- מורכב יותר משחשבתם

בטרם נבין את תפקידו של עורך דין מע"מ, חשוב להבין למה שירותיו כה נחוצים במקרים הללו. חוק המע"מ הוא חוק חדש יחסית במדינה. הוא חלק מתחום המיסים העקיפים ברשות המיסים, והעבירות המיוחסות לתחום זה מקבלות משקל רב ומטופלות במלוא חומרת הדין. אי ציות או עבירה על חוק מס ערך מוסף יוביל במהירות להליכים פליליים מול אותו עוסק או חברה.

זכרו, אין כמעט בכלל הפרדה בין המישורים האזרחיים והפליליים בתחום זה, כמו גם תחום השיפוט הנרחב למדי של פקיד המע"מ, מה שמוביל להפיכתו של כל אי סדר כזה או אחר לפוטנציאל לעבירה פלילית ולחקירה באזהרה.

אם נקלעתם לאחת מהסיטואציות הנ"ל, חובה לשכור את שירותיו של משרד עורכי דין המתמחה בעבירות מע"מ כדי להבטיח מענה יעיל ומהיר אל מול רשות המע"מ. עורך דין משה קריסי ואנשי משרדו עשויים להיות הכתובת הנכונה עבורכם.

 

עבירות מע"מ טכניות

עבירות מע"מ מחולקות לשני סוגים, עבירות טכניות ומהותיות.  עבירות מע"מ טכניות הינן עבירות אשר מפירות  סדרי קשר בין העוסק הרלוונטי לרשות המס, גם אם לא עומדת מאחורי הפרה זו כוונה פלילית מצד העוסק. להלן סוגי העבירות הטכניות המעוגנות בחוק:

  • אי התייצבות או סירוב לחקירה לאחר דרישה.
  • סירוב למסור ידיעה או מסמך שעל הנישום למסור עם דרישה, או מסירת ידיעה לא מדויקת או שגויה ללא הסבר מניח דעת.
  • הוצאת חשבונית מס ללא זכות או תחת איסור.

כמו כן ישנן עבירות נוספות בגינן עלולים להגיש נגד העוסק כתבי אישום, על ידי תובעי מע"מ היושבים במשרדי המע"מ השונים.

 

עבירות מע"מ מהותיות

אם לסכם בקצרה, ההבדל העיקרי בין שתי סוגי העבירות היא כוונת עובר העבירה לבצע את העבירה. אם במקרה של עבירות טכניות, מקור העבירה היא בתקלה טכנית, בעבירות מהותיות מוכחת כוונה ורצון מצד עובר העבירה להתחמקות מתשלום מס. רוב העבירות המהותיות מתרכזות בהפקת חשבוניות מס פיקטיביות, אך כוללות גם:

  • דיווח כוזב או מסמך כוזב
  • הוצאת חשבונית מבלי שהתבצעה או בוצעה התחייבות לעסקה
  • הסתרה, זיוף או השמדה של פנקסי חשבוניות וכן הלאה.

מדובר בעבירות כבדות משקל שעונש המאסר בגינן נע בין חמש לשבע שנות מאסר בפועל.

תפקידו של עורך דין מע"מ יהיה ניהול ההליכים אל מול רשויות המע"מ, ייצוג משפטי בוועדות ומול בתי משפט בנושא ניהול הספרים, ליווי וייצוג במקרה של חקירות מס ליחידים וגם לחברות ועוד תפקידים רבים. צאו מנקודת הנחה שעורך דין מע"מ טוב ומיומן הוא חלק בלתי נפרד מהתמודדותכם, כמובן כאשר כל מקרה לגופו ובלבד שעורך הדין מתמחה בנושא הרלוונטי.

רשות המס