מה לעשות במקרים של פגיעה המזכה בפיצויים? צעד אחר צעד

פגיעות בקניין או במקרים חמורים יותר פגיעות בגוף ונפש, הן לצערנו הרב דבר נפוץ שנגרם לרבים, וכמעט כל אחד מאיתנו יפגע מנזק זה או אחר במהלך חייו. בשל כך חשוב מאוד לדעת מה הם המקרים בהם מתרחשת פגיעה שמזכה פיצויים, ומה לעשות במקרה ופגיעה שכזאת התרחשה.

 

מה זה תביעת נזיקין ומתי ניתן להגיש אותה?

הדרך להשגת פיצויים שנגרמו לכם עוברת דרך תביעת נזיקין. ניתן להגיש תביעה זאת כנגד כל גוף או אדם שגרם לכם לנזק. באופן כללי ניתן לחלק את הנזק בגינו ניתן לתבוע פיצויים לשני סוגים –  תביעת נזקי גוף ותביעת נזקי קניין. תביעת נזקי קניין היא תביעה המוגשת בגין נזק שנגרם לרכוש על כל סוגיו, ואילו תביעת נזקי גוף היא תביעה המוגשת בגין נזק שנגרם לגוף או לנפש האדם.

 

מה לעשות במקרה ואני רוצה להגיש תביעת נזיקין?

חשוב מאוד לתעד את הנזק שנעשה ואת הנסיבות בהם נעשה הנזק. במקרים בהם מדובר על נזק קנייני, יש לתעד את הנזק שנעשה במסמכים או בתמונות ואת הנסיבות שהובילו אליו. בנוסף יש להביא מסמכים רשמיים כגון חשבוניות או שווי מחיר הרכוש בכדי לקבוע את סכום הנזק שנגרם. במקרים של נזקי גוף יש לתעד את הנסיבות שהובילו לפציעה, את כלל החומר הרפואי ואת הנזקים שנגרמו לשגרת החיים כתוצאה מהתאונה.

 

נפגעת בצורה גופנית – לך לרופא

בכל מקרה של תביעת נזקי גוף יש לתעד את כל החומר הרפואי הרלוונטי לפציעה. כמו כן חשוב מאוד שלא לוותר על בדיקות רופאים מומחים ובדיקות רפואיות כמו צילומים למיניהם. זאת בכדי לתעד בצורה מסודרת את נזקי הפציעה כך שיהיה ניתן להציג אותה בבית המשפט.

 

התייעצות עם איש מקצוע

חשוב להתייעץ עם איש מקצוע במקרה שנפגעתם בפגיעה שמזכה בפיצויים. עורך דין שההתמחות שלו היא בתחום זה יוכל לעזור לכם למקסם את הפיצויים שלהם תהיו זכאים. עורך דין לענייני נזיקין גם יוכל לייצג אתכם בתביעה עצמה, דבר שישפר מאוד את הסיכוי לקבלת והגדלת הפיצויים.

 

הגשת תביעה

כמובן שבכדי לקבל פיצויים יש להגיש תביעה כנגד האחראי לגרימת הנזק שבגינו מבקשים את הפיצויים. בנוסף, קיימים מספר גופי ביטוח שיכולים לזכות אתכם בפיצויים כמו ביטוח לאומי וחברות ביטוח פרטיות. יש להגיש תביעות ובקשות מסודרות ומפורטות לכל גורם שאחראי למתן פיצויים ואתם בהסדר ביטוחי מולו.

 

צעד אחרי צעד בדרך לפיצוי

נזקי גוף ונפש ונזקי קניין הם הנזקים בגינם ניתן להגיש תביעה או בקשה לקבלת פיצויים. ישנם גופים רבים בארץ שאחראים לנושא זה בין אם מדובר בביטוח ללאומי או בבתי משפט. עבודה מסודרת ומאורגנת תעזור לכם לחצות את הסבך הבירוקרטי, ותמקסם את הפיצויים להם אתם זכאים.

מה לעשות במקרים של פגיעה המזכה בפיצויים? צעד אחר צעד