פתיחת תיק גירושין ברבנות

אם החלטתם החלטה קשה מאוד, ואתם רואים את עצמכם יוצאים לתהליך גירושין, קחו הרבה אוויר והכינו את עצמכם לתהליך קשה מאוד להתמודדות, גירושין זהו לא תהליך פשוט עבור אף אחד מבני הזוג, ובמיוחד אם יש ילדים בתהליך, גם עליהם התהליך הזה כבד מאוד.

בשביל שתוכלו לעבור את התהליך הזה בצורה הרבה יותר פשוטה, כדאי מאוד לא לעבור את התהליך הזה לבד, מומלץ להיעזר בשירות של עו"ד גירושין בתל אביב וזאת בכדי שיהיה מי שילווה אתכם בתהליך בהיבט המקצועי, ידע לתת לכם הנחיות נכונות כיצד לפעול, ממה להימנע ורק ככה תוכלו לעבור את התהליך בצורה הרבה יותר פשוטה.

תיק גירושין ברבנות – התחלת תהליך הגירושין

תהליך של גירושין בין בני זוג, מתחיל באותו מקום בדיוק שבו התחיל תהליך הנישואין, ברבנות.

הדיונים בנושא הגירושין, יתנהלו בבית דין רבני וכל אלו יהיו בשונה מתיקים אחרי בדלתיים סגורות, וזאת בכדי לשמור על הפרטיות של בני הזוג, לפי חוק הגנת הפרטיות תשמ"א 1981 "לא יפגע אדם בפרטיות זולתו, ללא הסכמתו" וכן הפרטיות מהי מפורטת בנוסח החוק.

בית הדין הרבני בישראל, הוא בעל הסמכות בכל הנוגע לענייני גירושין, ויחד עם זאת יש לו סמכות אשר מקבילה בהתאם לבית דין לענייני משפחה, כמו חלוקת הרכוש, קביעת המוזנות לאישה, משמרות על הילדים, הסדרי הראייה ועוד.

למרות כל אלו והסמכויות של בית הדין הרבני, מזונות הילדים ידונו בבית משפט לענייני משפחה, בית הדין הרבני יוכל לדון בנושא המזונות רק בהסכמת שני הצדדים.

הסכם גירושים
הסכם גירושים

שני סוגים לתהליך הגירושין

בנושא הליך הגירושין יש להבחין בין שני סוגים שונים של התהליך : גירושין בהסכמה אל מול תביעה לגירושין.

גירושין בהסכמה :

כאשר שני בני זוג החליטו כי הם מעוניינים להתגרש, הם יכולים לגשת ולהגיש יחד בקשה משותפת ומוסכמת לגירושין, אל בקשה זאת יש לצרף הסכם גירושין, אם ההסכם אושר בבית משפט לענייני משפחה, יש לצרף אותו לבקשה אותה מגישים לבית הדין הרבני, אם ההסכם טרם אושר, גם במקרה זה יש לצרף את ההסכם לתיק הבקשה, וזאת בכדי שבית דין רבני יבחן אותו ויאשר את ההסכם, יחד עם האישור ייתן בית הדין הרבני לאותו הסכם תוקף של פסק דין.

תביעה לגירושין :

במקרה זה רק אחד מבני הזוג רוצה להתחיל בתהליך הגירושין, אותו בן זוג הרוצה להתחיל בתהליך יכול להגיש תביעת גירושין לבית הדין הרבני.

איך תדעו לאיזה בית דין רבני לפנות ?

את התביעה יש להגיש לבית הדין הרבני באזור המגורים של בן הזוג אותו אנו תובעים, או לבית הדין הרבני במקום המגורים המשותף בו גרים בני הזוג.

אם מקרה ובו לפני הליך הגירושין עברו לעיר מגורים אחרת, בעקבות התחלת תהליך הגירושין, יש להגיש את הבקשה לבית הדין הרבני באזור המגורים האחרון של שניהם.

מה כלול בתביעת הגירושין ?

בתביעת הגירושין יש לפרט את הפרטים של הצדדים, או פרטים של באי כוחם, ומעל הכל יש לפרט את עילות הגירושין. לכל תביעה יש לצרף מסמכים : צילום תעודת זהות, קבלה עבור תשלומי האגרה, שטר כתובה, תעודת נישואין אזרחית ועוד מסמכים אשר יכול להיות ותדרשו להציג לפי דרישת בית הדין הרבני, או בית משפט לענייני משפחה.