צוי הרחקה לאחר פתיחת תיק גירושין

לכל אדם המתחיל תהליך גירושין יש רצון שתהליך הגירושין ייעשה בצורה יפה ונעימה ל2 הצדדים.

אך המון פעמים ישנו גירושין בעקבות אלימות\איומים\בגידות ועוד, כך שהגירושין מתקיימים מההתחלה בעקבות מצב לא נעים, ולכן לעיתים המון פעמים בית

המשפט נאלץ לקבוע צוי הרחקה לאחד מבני הזוג על מנת לאפשר לבן הזוג השני וילדיו שקט ושלווה.

צוי הרחקה נעשים לאחר פתיחת תיק גירושין.

 

מהו התהליך שנעשה על מנת לפתוח תיק גירושין

הליך הגירושין מתחלק לשניים, הראשון הוא האם מדובר בתהליך גירושין הנעשה בהסכמה ומוגש בתור "הסכם" לבית המשפט והשני זה האם תהליך הגירושין שאינו בהסכמה ואז מוגשת "תביעת גירושין".

פתיחת תיק כאשר מדובר בגירושין בהסכמה – יש להגיש "הסכם גירושין" ומגישים אותו כמו שמגישים כתב תביעה, בשלושה העתקים, ומשלמים אגרה מופחתת. הסכם הגירושין צריך לכלול בתוכו גם את טעמי הגירושין, וצריך להיות חתום על ידי שני בני הזוג. ההסכם דומה לתביעת גירושין, וצריך לכלול בתוכו גם את פרטיהם של בני הזוג ואת פרטיהם של ילדיהם המשותפים (במידה ויש). צריך לצרף להסכם העתק של תעודת הנישואין וצילום של תעודות מזהות.

פתיחת תיק גירושין והגשת תביעה לבית הדין כאשר מדובר בגירושין שאינם בהסכמה – כתב התביעה צריך לכלול בתוכו את הנימוקים לגירושין, פרטים אישיים של 2 בני הזוג, פרטים של ילדיהם המשותפים ולפרט ככל שניתן. צריך לצרף תעודת נישואין, תמונות פספורט וצילום של תעודות מזהות. את כתב התביעה מגישים במזכירות בית הדין ב3 העתקים. חשוב לדעת כי אגרת פתיחת תיק גירושין יחד עם כתב התביעה עומדת על 347 שקלים, כאשר במהלך הגירושין יש עוד אגרות נוספות המשתנות בהתאם. את העתק מכתב התביעה יש למסור לבן הזוג השני.

 

הרחקת גרוש מהבית

יש המון סיבות למה בני זוג שמתגרשים יסרבו לצאת מהבית. סיבות אלו נוגעות בעיקר לענייני משמורת או חלוקת רכוש והסדרי ראיה לילדים. אבל מה קורה כאשר הריבים מתגברים ואחד מבני הזוג חייב לצאת מהבית? כל עוד לא נשקפת סכנה לבן הזוג השני ולילדים ובני הזוג מוכנים ומעוניינים לפגוש אחד את השני בצורה ראויה, סביר להניח שהרשויות לא יתערבו. במידה ויהיה צורך הן יעשו זאת.

 

איומים בין מתגרשים

הליך גירושין יכול להיות תהליך כואב וקשה וסביר להניח שאחד מבני הזוג שלפני מספר שבועות ישן איתכם באותה מיטה עלול לאיים עליכם ועל חייכם ואף לומר לכם דברים קשים. בעקבות מקרי האלימות הגוברים בשנים האחרונות בן הזוג לא יותיר ברירה לשופטים והם יוציאו נגדו צו הרחקה מכם ומבני משפחתכם, במיוחד אם אותו בן זוג מחזיק ברישיון נשק ואז איומיו עלולים להפוך למציאותיים וחס וחלילה טרגדים.

 

צו הרחקה של אב\אם מילדיהם

זה לא נעים, זה אכזרי וזה מאוד כואב אבל בשנים האחרונות חלו לא מעט מקרים על ילדים להורים מתגרשים שהפכו לכלי מיקוח בתהליך הגירושין ואף גרוע מכך לאמצעי נקמה. אם ישנו חשש וסכנה נשקפת לחיי הילדים הרשויות לא יהססו וייאלצו להרחיק אותם ולגונן עליהם מפני ההורים המסכנים אותם, דבר זה יכול להגיע למצב של הוצאת הילדים מהבית וכמובן הרחקת ההורה המאיים מילדיו.

חשוב לציין שבכל הנוגע לכם ולילדיכם שימו את שלומכם ובריאותכם ואת שלומם ובריאותם של ילדיכם במקום הראשון, אל תעשו דברים שעוד תצטערו עליהם.