רשלנות השוואתית: מה המשמעות של תביעת הביטוח שלך

אחת מסוגי תביעות הנזיקין הכי נפוצות היא תביעה שאותה מגישים נגד חברת ביטוח. התביע הזו יכולה להיות על ביטוח הדירה, מימוש לביטוח חיים וכמובן תביעה של חברת ביטוח שמבטחת את הרכב שלכם. בתביעות כאלו המטרה שלכם היא להוכיח שהאשמה מוטלת על הצד שאותו חברת הביטוח מבטחת, ובהקשר הזה יש מושג משפטי שחשוב מאוד להכיר.

 

תביעת ביטוח

תביעת ביטוח היא תביעה שהמטרה שלה היא להעניק לכם פיצויים בגין פגיעה. עורך דין לתביעות חברות ביטוח הוא עורך דין שמומחה בתביעות מהסוג הזה, וכפי שנסביר לכם בהמשך כדאי שבמהלך התביעה יהיה לכם עורך דין מהסוג הזה. בכל מקרה, תביעה של חברת ביטוח היא הליך משפטי מורכב, בעיקר בשל העוצמה הרבה של אותן חברות וחוסר הרצון שלהן לשלם את הכסף.

 

על מי מוטלת האחריות

הדבר הראשון שיש להוכיח הוא שאכן האחריות לפגיעה מוטלת על כתפיו של מי שאתם תובעים אותו. האחריות יכולה להיות על מקום העבודה שלכם, על נהג בכביש שפגע בכם ואפילו על רשות מקומית שלא תקינה מפגע בדרך. לפני שברור לכם על מי מוטלת האחריות יהיה לכם קשה להגיש את התביעה, כיון שגם במקרה שבו יוכח שאתם צודקים, צריך שיהיה צד שני שיישא בתוצאות.

 

מקומה של הרשלנות בתביעה

אחד המושגים החשובים ביותר בתחום של תביעות ביטוח הוא זה של רשלנות השוואתית או רשלנות יחסית. רשלנות היא מצב שבו הפגיעה שלכם נגרמה כיון שאדם אחר התרשל בתפקידו. לעיתים, הרשלנות לא מובהקת, ואין סיבתיות מוחלטת בינה לבין הפגיעה בכם אולם ישנה קורלציה מסוימת. באותם מקרים ייתכן ואת עלות הפגיעה יצטרך לשלם מי שהתרשל, גם אם באופן חלקי.

 

על מה חשוב להקפיד בהגשת תביעה מול חברת ביטוח

בהגשה של תביעה מול חברת ביטוח חשוב לאסוף קודם כל את כל המסמכים והראיות שיכולים להוכיח לבית המשפט שהצדק אתכם. עורכי הדין של חברות הביטוח מנוסים בתביעות מהסוג הזה, ולא משנה מה הסיטואציה שבה מדובר, הם יעשו הכל כדי לא לשלם את הפיצויים או לפחות להוריד אותם למינימום ההכרחי. המטרה שלכם היא למנוע את זה, ובשביל זה יש עוד דבר שחשוב לדעת.

 

אל תשכחו לקחת עורך דין מומחה

למרות השכיחות הרבה של תביעות נזיקין בעולם המשפט, לא כל עורך דין יכול להעניק לכם שירות בתחום הזה. מדובר על תחום משפטי סבוך, ורק ניסיון רב שנים הוא זה שיכול להעלות את הסיכוי שלכם לצאת מבית המשפט כאשר ידכם על העליונה.

 

לסיכום

תביעה של חברת ביטוח נעשית לאחר פגיעה מתוך מטרה להוציא את הפיצויים מחברת הביטוח. בהגשה של תביעה כזו חשוב לבדוק האם אירעה רשלנות, גם אם באופן חלקי כיון שהדבר עלול להשפיע על מי שיהיה מחויב בסופו של ההליך לפצות אתכם.

תביעות ביטוח