מהם המסמכים שתצטרכו לתביעה של רשלנות רפואית באבחון?

רשלנות רפואית נתפסת אצל אנשים רבים כמקרה שיכול להתרחש רק במסגרת הטיפול הרפואי עצמו, אך למעשה, רשלנות רפואית יכולה להתרחש גם בשלבי האבחון המקדימים. לאבחון מקדים של הבעיה הרפואית קיימת השפעה מהותית על הצלחת הטיפול הרפואי. במקרה של רשלנות רפואית באבחון, כדאי לדעת מהם המסמכים שתצטרכו לתביעה

 

רשלנות רפואית – גם באבחון

אנשים רבים חושבים כי מקרי רשלנות רפואית מתרחשים רק במסגרת הטיפולים הרפואיים עצמם ובעיקר בפרוצדורות רפואיות מורכבות כמו לידה וניתוחים. אך למעשה, רשלנות רפואית יכולה להתרחש בכל שלב במסגרת הביקור אצל הרופא, החל משלב האבחון המקדים, דרך המלצות על דרכי הטיפול המתאימות ועד ביצוע הפרוצדורה הרפואית עצמה.

לשלב האבחון המקדים של הבעיה הרפואית, קיימת חשיבות רבה בהשפעה על הצלחת הטיפול הרפואי, כאשר גילוי מקדים של הבעיה הרפואית, יכול להיות נקודת ההבדל בין טיפול רפואי מוצלח לבין נזקים בלתי הפיכים.

 

כיצד מתרחשת רשלנות רפואית באבחון?

רשלנות רפואית יכולה כאמור להתרחש בכל אחד משלבי הפרוצדורות הרפואיות במהלך הביקור אצל הרופא, כאשר רשלנות רפואית באבחון מתרחשת בעיקר במקרים בהם הרופא לא הצליח לזהות סימנים ברורים המעידים על קיומה של הבעיה הרפואית.

רשלנות רפואית באבחון יכולה להתרחש הן אצל רופא המשפחה והן אצל רופאים מומחים, כאשר גם מקרים בהם לא התרחש אבחון שגוי ממש, עלולים להיחשב כמקרי רשלנות רפואית, כמו לדוגמה מקרים בהם הרופא לא שלח את הנבדק לביצוע אבחון נוסף אצל רופא מומחה.

 

תביעת רשלנות רפואית באבחון

ככל ונגרם לכם נזק כתוצאה מאבחון שגוי, הרי שניתן יהיה לתבוע תביעת רשלנות רפואית ולדרוש פיצויים בהתאם. במסגרת תביעת רשלנות רפואית באבחון, חשוב לוודא ולהוכיח את הרכיבים הבאים: הנזק שנגרם, רכיב ההתרשלות מצד הרופא המטפל והקשר הסיבתי בין שני הרכיבים הללו.

 

אלו מסמכים נצטרך לתביעת רשלנות רפואית באבחון?

בכדי למקסם את סיכויי הצלחת תביעת הרשלנות הרפואית, חשוב ומומלץ להיעזר בעורך דין מקצועי ומנוסה בתחום, אשר יפעל לביסוס עילת התביעה וילווה אותנו לאורך כל התהליך. כחלק מתהליך התביעה וביסוס עילת התביעה, נצטרך להציג את המסמכים הבאים:

 

מסמכים רפואיים

תיעוד מלא ומדויק של כלל המסמכים הרפואיים הרלוונטיים למקרה הרשלנות הרפואית, יסייע בניתוח מעמיק של המקרה והבנה האם אכן מדובר במקרה של רשלנות רפואית.

 

חוות דעת רפואית

חוות דעת רפואית של גורם רפואי מקצועי בתחום הנדון, תסייע לנו לבסס את עילת התביעה ולהוכיח כי אכן התקיימה רשלנות רפואית באבחון, באופן שהרופא הסביר היה פועל אחרת.

 

לסיכום

ראינו אם כן כי, רשלנות רפואית יכולה להתרחש גם בשלב האבחון המקדים, שלב היכול להוות נקודת הבדל מהותית בין הצלחת הטיפול הרפואי לבין נזקים בלתי הפיכים. בכל מקרה בו נגרם לכם נזק כתוצאה מרשלנות רפואית באבחון, חשוב לפנות לעורך דין רשלנות רפואית ולהצטייד בכלל המסמכים הרפואיים הרלוונטיים וכן בחוות דעת רפואית של רופא מומחה.

רשלנות רפואית באבחון