רשלנות רפואית בתחום הקרדיולוגיה – איך תדעו שזו רשלנות

רשלנות רפואית חלה כאשר איש מקצוע מתחום הבריאות לא מעניק טיפול רפואי העומד בסטנדרטים המקובלים בקהילה הרפואית.

חריגה אשר מובילה לנזק ופגיעה אצל המטופל. בתחום הקרדיולוגיה חלים מחדלים רבים, מקרים טראגים שהיו יכולים להימנע אילולא הטיפול הרשלני של

הגורם המטפל.

 

מחלות לב

על פי המרכז לבקרה למחלות ומניעתן, מחלות לב הן גורם מוות מרכזי בישראל בפרט, ובעולם בכלל. מאות אלפי אנשים מתים מדי שנה בגלל מחלות לב וכלי דם. כשלוחמי החזית של המערכה הם הקרדיולוגים, רופאים המתמחים במערכת הלב וכלי הדם. הם מותחים בזיהוי וטיפול נכון של כל מקרה בו המערכת לא מתפקדת כראוי, בין אם זה בשל מום מולד או שמא מלחץ דם גבוה או חסימת עורקים. התחום הוא מאוד רגיש ואי מתן מענה רפואי מדוייק יכול להיגמר באסון של ממש.

 

כישלון זיהוי תסמינים

תסמינים של מחלות לב כוללים לחץ, חולשה, מקצב לב מהיר או כאבים בחזה. לעיתים תסמינים אלו מאובחנים באופן שגוי כבעיות קיבה ולפעמים אינם מאובחנים בכלל מה שיכול לעלות לחולה בחייו. טעות באבחון, אי הבנה של חומרת המצב, טעות כירורגית, כישלון מעקב תקין אחר החולה ואפילו מתן תרופות לא נכונות או בכמויות שגויות. כל אלו הן דוגמאות של מקרי תביעות רשלנות רפואית בתחום.

 

טעות או רשלנות?

לא כל טעות אבחון שעושה הקרדיולוג נחשבת לרשלנות. על מנת להוכיח שאכן חלה רשלנות עליך להראות כי הקרדיולוג הפר את חובת הזהירות המקצועית לה הוא מחוייב, וכי בשל השתלשלות סיבתית ממהלכיו השגויים נגרם לך נזק. אם רופאים מוסמכים ומוכשרים בתחום היו פועלים אחרת, זה יכול להעיד על כך שהרופא המטפל נהג ברשלנות. גם חוסר שקיפות מול המטופל המובילה לנזק נחשבת כרשלנות. המטפל חייב להזהיר את המטופל כראוי בסיכונים הכרוכים בטיפול או בהליך הרפואי ולאפשר לו לבחור את אפיק הפעולה הנכון עבורו.

 

השלכות רשלנות רפואית

לאבחון מוטעה יכולות להיות השפעות הרסניות עבור המטופל. הם עלולים לסבול מכאבים מתישים או ליקוי גופני מתמשך וכמובן יכול להיגמר במוות. הנזק הרפואי עלול להפוך גם כלכלי. פיצוי עבור נזקים כלכליים עשוי לכלול כיסוי עבור חשבונות רפואיים, שיקום, שירותי סיוע, תרופות וציוד רפואי. נזקים לא כלכליים עשויים לכלול כאב סבל ואובדן הנאה, אלה יכולים לקחת מחיר כבד על בריאותו הנפשית של המטופל, שחשובה לא פחות מהפיזית.

 

מה עושים

אם הקרדיולוג לא הצליח לאבחן אותך, או להעניק טיפול הולם ונפגעת כתוצאה מכך, מומלץ לפנות לעורך דין רשלנות רפואית מנוסה הבקיא בתחום. . עו"ד יאיר סקלסקי .הוא יפנה לגורמים הרלוונטים כגון מומחים רפואיים על מנת להבין את סיכוי התיק, כך שאם אכן נפלת קורבן לרשלנות רפואית תוכל להשיג את הפיצויים המגיעים לך שיכולים ולו במעט לשמש כקמצוץ נחמה.

 

שופט מרכזי