שלב הראיות – אילו ראיות צריך כדי להוכיח רשלנות רפואית?

חוויתם מקרה של רשלנות רפואית? כדאי שתקראו את הכתבה הבאה! במאמר זה תוכלו למצוא את כל המידע הדרוש עבורכם על מנת להבין אילו ראיות צריך על מנת להוכיח רשלנות רפואית. כך תוכלו להבחין האם אתם עומדים בקריטריונים של רשלנות רפואית.

 

מה זה רשלנות רפואית?

רשלנות רפואית הינה מקרה שבו ביצוע או אי ביצוע של הליך רפואי גרם למעשה לנזק למטופל ללא כוונת זדון מצד הרופא מטפל. רשלנות רפואית יכולה להתרחש החל משלב האבחון ועד לשלב הטיפול. כך למשל, כאשר רופא אינו שולח מטופל לבדיקה שאמורה לבחון האם הוא נושא גן או מחלה מסוימת על אף שהיה יסוד סביר עבורו לחשוב כי יש צורך לשלוח את אותו המטופל לבדיקה, ניתן לייחס לאותו רופא עילה לתביעה בגין רשלנות רפואית. מידע נוסף על רשלנות רפואית ניתן להשיג כאן : refua-law.co.il.

 

מה יש להוכיח על מנת להוכיח רשלנות רפואית?

מה שבעיקר צריך להוכיח על מנת לקבוע שהתבצעה רשלנות רפואית זו הוכיח שהמטפל או הרופא לא עמד בסטנדרט הנדרש על מנת לאבחן את הבעיה הרפואית כפי שמצופה מכל רופא סביר אחר. בכל הליך רפואי, יש מספר אבחנות או בדיקות שיש לבצע על מנת לוודא האם מטופל נושא של מחלה כזו או אחרת. משום כך, דווקא כאשר באים לבחון את התנהלותו של הרופא במהלך האבחנה, קל מאוד לבחון האם נעשתה על ידו רשלנות רפואית או לא.

 

מה קורה במקרה של רשלנות רפואית באמצעות טעות באבחון?

אחד המקרים הנפוצים של רשלנות רפואית הוא טעות באבחון שעשה  הרופא ביחס למטופל. כאשר רופא טעה באבחון מחלתו של החולה, יש משמעות חמורה לעניין ביחס לתביעה. ניתן להוכיח זאת באמצעות בחינה מראש של השאלה האם נעשו כל הבדיקות הרפואיות באופן שיאפשר לאבחן את מצבו הרפואי של החולה. כמו כן, צריך לבחון עד כמה הטעות הייתה ממשית עד לדרגה שהביאה לפגיעה של ממש במצבו הבריאותי של החולה.

 

כיצד ניתן להוכיח רשלנות רפואית?

על מנת להוכיח רשלנות רפואית, מומלץ מאוד לפנות לעורך דין מומחה בתחום הרשלנות הרפואית. עורך דין מומחה מכיר לרוב את הפרוצדורה הנדרשת ביחס לתביעות של רשלנות רפואיות ולכן יבטיח את הגדלת הסיכויים לכך שהתביעה שתגישו אכן תתקבל. זכרו שפניה לעורך דין מומחה תסייע לכם לפנות גם לגורמי רפואה אחרים שיוכלו להביע את חוות דעתם ביחס לפעולותיו הרפואיות של הרופא שטיפל בכם, כך שתוכלו להבטיח את הגשת התביעה הבטוחה ביותר עבורכם.

 

סיכום

אם הייתם חלק ממקרה של רשלנות רפואית, מומלץ מאוד שתפנו לעורך דין מומחה לענייני רשלנות רפואית על מנת שתוכלו לקבל את זכויותיכם באמצעות תביעת הגורם הרשלני. כך תוכלו לוודא האם המקרה שלכם עונה על כל הקריטריונים שנדרשים בבחינת רשלנות רפואית.

איש משפט