תחומים והתמחות – מה חשוב לדעת על עורך הדין שבחרתם?

בדומה לחיפוש אנשי מקצוע שאתם שוכרים לשיפוץ הבית, לשיעורים פרטיים לילד או לטיפול רפואי פרטי – כך גם תבחרו את עורך הדין שלכם. מה חשוב לדעת על עורך הדין שבחרתם? על כך במאמר הבא.

 

בחירת עורך דין מקצועי

אף אדם לא יכניס לביתו אנשי מקצוע שאינם מנוסים בשיפוץ, בעיות באינסטלציה, בחשמל ועוד.

כך גם במקרה של בחירת עורך דין. כלומר, עורך דין צריך להיות מקצועי בתחום בו הוא עוסק.

לא יכול להיות שעורך דין מסוים התמחה בתביעות מול הביטוח הלאומי ותאונות עבודה ויעניק ייעוץ במקרה של גירושין.

ההתמחות והידע צריכים להיות סופר מקצועיים כאשר מטפלים בלקוחות.

לדוגמה, עו"ד דוד פייל הוא בעל משרד העוסק בתחומים שונים עם צוות של 32 עורכי דין המתמחים בתחומים שונים כמו רשלנות רפואית, תאונות דרכים, תאונות עבודה, תביעות לביטוח לאומי, מימוש זכויות ועוד.

משרד גדול שבו יש עורכי דין הקשורים אחד לשני בתחום ההתמחות הספציפי יהיו יעילים ללקוחות שיצטרכו ייעוץ והגשת תביעה בשני תחומים.

למשל, אדם שנפגע בעבודה יצטרך סיוע בתביעת הביטוח הלאומי, אך ייתכן והפגיעה היא כתוצאה מרשלנות של המעסיק ולכן יצטרך לתבוע גם אותו על תאונת עבודה.

 

מה התכונות שצריך עורך דין מקצועי?

עורך דין מקצועי צריך להיות אדם ישר והגון, משרה ביטחון, מגלה רגישות ואמפטיה ללקוחות, בעל ידע ומומחיות בתחום בו הוא עוסק וכמובן בעל ניסיון. על מנת שהתביעה תצליח והלקוחות יממשו את זכויותיהם, עורך הדין צריך להיות בקיא בתקדימים דומים ולהיות יצירתי בהובלת התביעה כך שהלקוחות שלו יהיו מרוצים.

לפיכך, כפי שמקבלים המלצות חמות על שיפוצניקים לפני שמכניסים אותם הביתה, כך גם יש לקבל המלצות על עורך דין מנוסה ומקצועי או משרד של עורכי דין עם תדמית. לא כל משרד שנראה יוקרתי יהיה גם איכותי ולכן ההמלצות חשובות לבחירה.

 

מה חשוב לדעת על עורך הדין שבחרתם?

עוד לפני שתבחרו בעורך דין מקצועי, תצטרכו לבדוק שאכן מדובר בעורך דין ולא במתחזה ולכן בקשו לראות את רישיון עריכת הדין שלו ותעודת ההתמחות.

בנוסף, לא צריך להתבייש ואפשר לבקש שעורך הדין יעביר לכם חוות דעת של לקוחות קודמים או יקשר אתכם עימם כדי לשמוע מקרוב עליו.

כאשר בוחרים בעורך דין ועוד לא בטוחים שהוא האידיאלי בשבילכם, ניתן בפגישת הייעוץ הראשונה לבדוק אם הוא אכן ייצוגי, מקצועי ומנוסה, לשאול שאלות בתחום התביעה שלכם, לברר מה האופציות שלכם ולראות מה התשובות שהוא עונה, הביטחון שהוא משרה עליכם ומה התוכניות שלו לגבי תביעה מסוג המקרה שלכם.

זה הזמן גם לדבר על המחיר ולבדוק אם הוא מתאים לכם.

 

לסיכום

ישנם עורכי דין שמעניקים פגישת ייעוץ ראשונה בחינם מה שמעיד על ביטחון ויכולת לנהל תיקים.

 

מדריך פתוח לבחירה של עורך דין לפי תחומים - אילוסטרציה