מי נושא באחריות לפציעות במטוס?

לפני שטסים לחופשה בחו"ל או לפגישת עסקים נוהגים לעשות ביטוח נסיעות הכולל כיסוי על כבודה, שירות רפואי, תרופות, פינוי, איתור וחילוץ, ספורט אתגרי ועוד. השאלה היא האם הביטוח תופס גם על פציעות במטוס ואם לא מי האחראי עליהן – על כך במאמר הבא.

 

מי נושא באחריות לפציעות במטוס?

תופתעו אולי לדעת אבל האחראית על פציעות במטוס היא לא הדיילת ולא חברת הביטוח, אלא חברת התעופה בה אתם טסים. בזמן הטיסה יכולים לקרות אירועים שונים שיכולים לגרום לפציעה כמו סגירת דלת המטען על האצבע, נפילה של מזוודת טרול על הראש, מעידה, חבלה מעגלת המזון, פציעה בהחלקה על מגלשת חירום, תה רותח ששפכה עליכם הדיילת בטעות ועוד. כל אלו יזכו אתכם בפיצוי מחברת התעופה. למידע נוסף הקליקו על הקישור www.rotbaumlaw.com.

 

את מי ניתן לתבוע?

ראשית במידה ויש לכם ביטוח תאונות אישיות הוא תקף לכל מקום 24/7 כאשר מדובר בפציעה מתאונה. הפיצוי הוא עבור ימי המחלה, דרגת הנכות, האשפוז וההוצאות הרפואיות בגין התאונה. למרות זאת, לא לכולם יש ביטוח כזה במיוחד אם לא רכשתם אותו ואם אתם לא תלמידים עד גיל 18 שחייבים להיות מבוטחים באמצעות משרד החינוך. כאשר מדובר בפציעה על המטוס ניתן לקבל פיצוי מחברת התעופה האחראית על כל מה שקורה לכם ולמטען שלכם בטיסה, אך יש חובת ההוכחה.

 

מה עושה חברת התעופה כדי לא לשלם את הפיצוי?

חברת התעופה תנסה להוכיח כי הנוסע הוא האשם בפציעה שנגרמה בתוך המטוס ושצוות המטוס נקט בכל האמצעים הדרושים על מנת למנוע את הנזק וכך גם בכל הקשור לפציעות בעלייה ובירידה מן המטוס. למרות זאת, על פי חוק של אמנת מונטריאול מ-1999 המוביל הוא זה האחראי לנזק של פציעה או מוות במטוס, בירידה ובעליה אליו.

 

מהו סכום הפיצוי?

לפי אמנת מונטריאול סכום הפיצוי הוא עד 480,000 ₪ ולא יותר אלא אם חברת התעופה הוכיחה שהנזק לא נגרם מרשלנות שלה או של הצוות של החברה. הנפגע צריך להוכיח שנגרם לו נזק שהוא מחדל של חברת התעופה כתוצאה מתאונה ולא כתוצאה ממחלה. זאת בניגוד לפיצוי על עיכוב בטיסה שעליו אין צורך בהוכחה. כלומר, אם נוסע למשל חטף התקף לב בטיסה הוא לא יוכל לתבוע את חברת התעופה כי זהו לא אירוע תאונתי.

 

מה עושים אם נפגעתם בתוך שדה התעופה?

במקרים של פציעה בשדה התעופה לא ניתן לתבוע את חברת התעופה כי התאונה לא קרתה במטוס, בירידה או בעליה אליו. במקרה כזה ניתן להגיש תביעת נזקי גוף כנגד חברת הביטוח של שדה התעופה. לסיכום, כל פציעה המתרחשת במטוס היא באחריות חברת התעופה וזמן הגשת התביעה הוא במהלך שנתיים מיום האירוע. לפיכך, יש לפנות לעורך דין דיני תעופה על מנת לממש את תביעת מלוא הפיצוי המגיע לכם.

פציעות במטוס

 

שיתוף ב facebook
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב telegram