אזרחות אירופאית – מדוע להוציא פורטוגלית?

ישראלים רבים מעוניינים לקבל אזרחות אירופית, ובפרט פורטוגלית. כל מה שרציתם לדעת על התהליך – במאמר הבא

אזרחות אירופית

כיום ניתן לבקש להוציא אזרחות אירופאית במרבית מדינות אירופה, אך המבוקשת מכולן היא האזרחות הפורטוגלית. גירוש יהדות ספרד התרחש בשנת 1492, כאשר 70 אחוז ממגורשי ספרד הועברו לפורטוגל. בשנת 1496 התקיים גירוש יהודי פורטוגל, בו למעשה גורשו עשרות אלפי יהודים מפורטוגל. לפני כשנה וחצי, נכנס לתוקפו חוק בפורטוגל לפיו הצאצאים של היהודים אשר גורשו מפורטוגל זכאים לחדש את אזרחותם הפורטוגלית, במידה ויוכיחו שהם אכן צאצאים של היהודים שגורשו מפורטוגל. מרבית מגורשי ספרד הם גם מגורשי פורטוגל, ועל כן מרבית היהודים שזכאים לדרכון ספרדי, זכאים גם לדרכון פורטוגלי. כתוצאה מכך, בשנים האחרונות ישנה עלייה משמעותית בבקשות של ישראלים להוצאה של דרכון פורטוגלי, אך רבים מהמבקשים נתקלים בקשיים רבים במימוש זכותם הנובעים בין היתר מאי הבנת השפה, אי ידיעת החוק וקושי באיסוף מסמכים רלוונטיים רבים, מה שגורם לכך שכתוצאה מכך ישראלים רבים מתייאשים ומוותרים על הדרכון הנכסף. אך, ניתן לקצר תהליכים באמצעות חברת easy nationali  אשר יכולה לעזור לקצר את התהליך ולעבור אותו בצורה יעילה במינימום זמן.

פורטוגל

הוצאת אזרחות פורטוגלית

להוצאה של אזרחות פורטוגלית שלבים רבים: בשלב הראשון יש לקבל אישור מהקהילה היהודית בפורטוגל אשר מוסמכת לאשר כי  למבקש אכן יש קשר לאנוסי ספרד ופורטוגל. ניתן להגיש בקשה כזו לקהילה היודית בתנאי שהמקבל הנו יהודי ממוצא ספרדי, מעל גיל 18 וללא עבר פלילי. על מנת להוכיח את הקשר יש להנפיק מסמכים שונים הכוללים בין השאר אילן יוחסין משפחתי, כמו גם בדיקות לגבי שם המשפחה של המבקש וזיקתו לקהילה היהודית. בשלב השני יש להגיש בקשה לממשלת פורטוגל בצירוף האישור מהקהילה היהודית, כולל תעודת לידה, צילום דרכון, ותעודות שונות הקשורות למצבו האישי של המבקש. בשלב השלישי מקבל המבקש תעודת לידה פורטוגלית, ובשלב האחרון יש להוציא תעודת זהות פורטוגלית דרך שגרירות פורטוגל בישראל. ניהול התהליך הזה באופן עצמאי עשוי להיות יקר באופן משמעותי מאשר ניהולו ע"י משרד המתמחה בתחום, מאחר והמבקש עלול לשאת בעלויות גבוהות עבור תרגום מסמכים רבים, אישורים החתומים בידי עורך דין המתמחה בנושא, כמו גם השקעה של זמן רב בהליכה לשגרירות פורטוגל בישראל מספר רב של פעמיים.

על כן, ההמלצה היא  לקחת חברה בעזרתה ניתן לקצר את התהליך בצורה פשוטה יותר, זאת מאחר ומשרדים אשר מתמחים בנושא מעסיקים צוות מקצועי אשר לו ניסיון רב בתחום, כמו גם משרד עורכי דין הממוקמים בפורטוגל והם אלו אשר מבצעים  את כלל התרגומים הנדרשים, כמו גם ביצוע מחקר מקיף אודות העץ המשפחתי ואישור של מסמכים רבים הנדרשים לתהליך החתומים ע"י עורכי דין המתמחים בתחום.