איך בוחרים עורך דין לעסקת נדל"ן מוצלחת?

בחירה של עורך דין צריכה להיעשות באופן שקול וקפדני. הדבר נכון לכל תחום של עריכת דין ובעיקר כשמדובר בעסקאות נדל"ן. שכן, מדובר בעסקאות שבהן מונח הרבה מאוד כסף על השולחן. במדריך זה נציין בפניכם את השלבים לבחירת עורך דין מומלץ לעסקת נדל"ן מוצלחת. יישום של השלבים הללו יבטיחו לכם הליך בטוח ושקול.

 

הרקע לכתיבת המדריך

המדריך הנוכחי נכתב לאחר שערכנו עסקת נדל"ן לא מוצלחת בעליל. הדבר נבע בעקבות בחירה אקראית ושגויה בעורך הדין שליווה אותנו בהליך. שכן, בשלב מאוחר מידי, התברר לנו שמדובר בעורך דין שאין  לו כלל ניסיון בתחום המקרקעין והוא עשה את כל הטעויות האפשריות שהביאו אותנו לאיבוד כסף רב. כדי להעלות את העניין למודעות ולאפשר לאחרים לדעת איך לא לקחת חלק במצב שכזה, החלטנו לכתוב מדריך מקיף שיסביר איך לבחור עורך דין כדי לקבל עסקת נדל"ן מוצלחת.

 

השלב הראשון לבחירת עורך דין לעסקת נדל"ן מוצלחת – שלב ההחלטה

בשלב זה אתם צריכים להחליט שאתם תעשו את כל שביכולתכם כדי להגיע אל עורך דין מקרקעין אמין, מקצועי ובעל ניסיון רב בתחום. שכן, אין מדובר כאן בבחירה אקראית. אתם תצטרכו לעבוד מעט ולערוך בירורים בנושא כדי להגיע אל עורך דין שעונה על כל קריטריונים אלו. אם אתם מחליטים שזה מתאים לכם, אתם צפויים לעשות את ההחלטה הטובה ביותר שביצעתם לאחרונה.

 

השלב השני לבחירת עורך דין לעסקת נדל"ן מוצלחת – בירור אודות עורך דין מומלץ

כעת עליכם לערוך בירור מקיף באמצעות אחת או יותר מהפלטפורמות הבאות:

  • בירור עם חברים, מכרים וקרובי משפחה
  • בירור בקבוצות פייסבוק
  • בירור בפורומים שעוסקים בתחום הנדל"ן ועוד

אנחנו למשל ערכנו בירור באמצעות חברים תחילה. הבירור העלה לא פעם המלצות על עורכי הדין קינן, חיים ושות'. ראוי לציין כי לאחר החוויה שעברנו, הבנו שעלינו לברר גם המלצות בפלטפורמות נוספות. רק לאחר שראינו שיש על עורכי דין אלו חוות דעת חיוביות רבות ברחבי הרשת, החלטנו שאנחנו פונים אליהם לקבלת ליווי בעסקת הנדל"ן הקיימת.

 

השלב השלישי לבחירת עורך דין לעסקת נדל"ן מוצלחת – שלב הפגישה

בשלב הזה אתם צריכים ליצור קשר עם עורך הדין הנבחר ולתאם עמו פגישה. במהלך הפגישה תוכלו להציג בפניו את הנכס שאותו אתם מתכננים לקנות, להשכיר או למכור. חשוב מאוד להביא עמכם לפגישה את כל המסמכים שנוגעים לרכישת, השכרת או מכירת הנכס. ייתכן שעורך הדין יציין בפניכם מראש אילו מסמכים עליכם להביא עמכם כבר במהלך שיחת הייעוץ הראשונית שתתקיים בטלפון. ובכל זאת, אם זה לא יקרה, תדעו שעליכם לשאול זאת מראש.

 

כמה מילים לפני סיום

עד כאן השלבים שיאפשרו לכם לבחור עורך דין מומלץ לעסקת נדל"ן. יישום השלבים הללו יאפשר לכם בסופו של דבר לצאת מורווחים מהעסקה. בהצלחה!

עסקת מקרקעין