איך לצלוח ועדה רפואית של משרד הביטחון

המצב הבטחוני ששורר במדינה בימים אלה, מוביל לעלייה משמעותית במספר המתעניינים בתביעות נגד משרד הביטחון. מי שהגישו תביעה מסוג זה לאחרונה, צפויים לקבל זימון לוועדה רפואית שתתקיים בכותלי המשרד. לוועדה זו יש תפקיד מכריע בכל הנוגע לקבלת הפיצויים וההטבות שמגיעים לכם בהתאם לקבוע בחוק. מדריך זה עולה לרשת, כדי להציג את הטיפים החשובים שיאפשרו לצלוח את הוועדה ולהעביר לנוכחים בה את כל האינפורמציה שנוגעת לפגיעה שאירעה לכם.

 

קודם כל – תפנו לעורך דין

וועדה רפואית של משרד הביטחון מורכבת מרופאים שיש להם מומחיות רלוונטית לפגיעה שלכם. אלה צפויים להציג את עצמם בתור התחלה ולבקש מכם תעודה מזהה, שתאפשר לאמת את זהותכם. מיד לאחר מכן, תצטרכו לספר על הפגיעה שאירעה לכם ומצבכם הרפואי והתפקודי. מומלץ שלא להציג את המידע זה באופן אקראי. שכן, אתם עשויים להתרגש באותם רגעים ולשכוח את הפרטים החשובים. תרחיש שכזה צפוי לפגוע בפיצויים שתקבלו בסופו של דבר. לכן, ההמלצה היא לפנות לעורך דין שבקיא בתחום, כדי שזה ילווה אתכם לפני ובמהלך הוועדה.

 

תבדקו שמדובר בעורך דין מומלץ

אי אפשר לעסוק בצליחת הוועדה הרפואית מבלי להתעכב על בחירה נכונה של עורך דין. נסביר שלעליכם לוודא שפניתם לעורך דין שיש לו ניסיון רב בהתנהלות מול משרד הביטחון. שכן, בחירה נכונה תאפשר לכם לקבל את ההכנה המתאימה לקראת הוועדה ואת הכלים שיסייעו לכם לפעול נכון לאורך כל הדרך. אם אינכם מכירים בעורך דין שעונה על קריטריונים אלה, תוכלו פשוט ללחוץ על הקישור שיוצג בסיום הפסקה. שכן, זה יוביל אתכם אל עו"ד משרד הביטחון – www.almagorlaw.co.il.

 

תכינו תיעוד רפואי

זה הזמן לספר לכם שתצטרכו להכין מסמכים רפואיים רלוונטיים שנוגעים לפגיעה שאירעה לכם. שכן, המומחים בוועדה יבקשו לקבל תיעוד רפואי שיאפשר להם להבין את שאירע במסגרת השירות ואת ההשלכות של הפגיעה מבחינה גופנית ונפשית.

 

תכתבו על גבי דף את הרקע האישי והתלונות שלכם

חשוב מאוד להכין מראש דף מסודר ובו תכתבו במילים פשוטות את שאירע לכם. שכן, תצטרכו להציג את עצמכם בתחילת הוועדה ולספר לנוכחים מה אתם עושים בחיים ומה גרם לכם להגיש את התביעה.

 

תאמרו רק את האמת

אתם עשויים לעבור בדיקה רפואית שתתבצע על ידי רופאים בכירים. אלה צפויים לשאול אתכם שאלות שונות שנוגעות לאזורי הפגיעה. נמליץ בהזדמנות זו לענות בכנות על כל השאלות האלה. שכן, מענה שקרי עשוי להוביל לאי התאמה בין התשובה למצב הנוכחי. רופאים שמגלים אי התאמה שכזו, עשויים לציין זאת בתיק האישי של מגיש הבקשה ולהעיב על האפשרות לקבל פיצויים.

 

תקראו מראש את הזימון שקיבלתם לוועדה ותפעלו בהתאם

סביר להניח שקיבלתם זימון שמרכז את כל המידע שנוגע לוועדה שלכם. אם כך, עליכם לקרוא אותו בעיון כמה ימים לפני הוועדה. נמליץ להכין תיק מסודר מראש ולסדר בתוכו את כל המסמכים הדרושים לכם, לדוגמא:

  • רשימת התלונות שלכם
  • תיעוד רפואי
  • תעודת זהות

 

שימו לב שאתם מגיעים לוועדה בליווי של עורך הדין, כשאתם לבושים בבגדים שמכבדים את המעמד. בחרו בבגדים ייצוגיים ותשאירו מאחור את הכפכפים, המכנסונים הקצרים והגופייה.

 

השורה התחתונה – שיהיה בהצלחה!

כעת אתם יודעים מה עליכם לעשות כדי לצלוח את הוועדות הרפואיות של משרד הביטחון. זה הזמן לפנות לעורך דין מומלץ שילווה אתכם מתחילת הדרך ויבדוק שאתם מיישמים את האינפורמציה החשובה שהוצגה לעיל. נאחל בהזדמנות זו שתקבלו את הזכויות שמגיעות לכם בהקדם האפשרי.

הכן תיעוד רפואי