איך עובד תהליך גביית חובות ואילו מסמכים שווה לשמור

אנשים רבים נתקלים במצב בו אנשים חייבים להם כספים, ומתנערים מתשלום, בין אם כי הם חסרי יכולת כלכלית, ובין אם מכל סיבה אחרת, הם מותירים אותנו ללא הכסף אותו הם חייבים לנו. בשל כך, ישנה חשיבות רבה להכיר את תהליך גביית חובות. איך עובד תהליך גביית חובות ואילו מסמכים שווה לשמור? זאת ועוד במאמר הבא.

 

הקדמה

ישנם מקרים בהם אנשים חייבים לנו כספים ואינם משלמים אותם. כמו כן, לא פעם אנו מקבלים שיקים ללא כיסוי אשר חוזרים, ואנו נותרים ללא כספנו. במקרים אלו, מומלץ לפנות לשירותי עורך דין גבייה, על מנת שיסייע להסדיר את החוב. עורך דין לגביית חובות יסייע לכם בתהליך גביית חובות באופן מהיר ובטוח, עד להגעה לתוצאה המבוקשת – גביית החוב. על מנת להקל על התהליך, ישנה חשיבות רבה לשמור את כלל המסמכים מרגע ההתקשרות עם החייב.

 

באילו מקרים יכול לסייע עורך דין גביית חובות

ישנם מקרים רבים בהם עורך דין גביית חובות יכול לסייע לכם. נתמקד ב4 מקרים עיקריים:

  1. גביית חוב – כאמור, ישנם מקרים בהם אנשים אינם עומדים בחובותיהם. במקרה זה, עורך דין גביית חובות יפתח בתהליך גביית חובות עליו נרחיב בהמשך, ויפעל עד להסדרת החוב.
  2. שיקים – ישנם מקרים בהם השיקים שקיבלתם חוזרים, כך שאתם נותרים ללא כספכם. במקרה זה, עורך דין גביית חובות ילווה אתכם עד לקבלת הכספים המגיעים לכם.
  3. איתור – בלא מעט מקרים, אנשים החייבים כספים נעלמים באופן פתאומי, מבלי להסדיר את החוב. עורך דין גביית חובות יוכל לאתר את החייב הנעלם, ולגבות ממנו את חובו.
  4. פטירה – במקרה בו האדם אשר חייב לכם כספים נפטר, עדיין תוכלו לקבל את כספכם. מדובר בהליך ארוך ומיגע, אך באמצעות עורך דין גביית חובות תוכלו לקבל את כספכם גם לאחר פטירתו של החייב.

 

איך עובד תהליך גביית חובות

תהליך גביית חובות מורכב משלושה שלבים אותם מבצע עורך דין גביית חובות. בשלב הראשון, עורך דין גביית חובות שולח מכתב התראה אשר מסביר כי החוב מטופל על ידי עורך דין וכי עליו להסדיר את החוב. כמו כן, עורך הדין מודיע כי במידה ואינו יסדיר את החוב, הוא ינקוט בהליכים משפטיים נגד החייב.

במידה והחייב אינו מסדיר את החוב, עורך הדין עובר לשלב השני בתהליך גביית חובות, ופונה להגשת תובענה לבית המשפט. במידה והחייב מגיב, מתנהל תהליך בירור משפטי. במידה והחייב אינו מגיב, מוגשת לבית המשפט בקשה למתן פסק דין, אשר לרוב נענית מעצם הבקשה.

בשלב השלישי, עורך הדין פותח תיק בהוצאה לפועל כנגד החייב, זאת על מנת להשיב את החוב ולגבות את פסק הדין אשר ניתן בבית המשפט. פתיחת תיק בהוצאה לפועל מובילה להטלת הגבלות ועיקולים על החייב.

פטיש