איך תדעו שקיבלתם ייעוץ משפטי מקיף ומקצועי?

ליווי וייעוץ משפטי הם שירותים שחשוב לשכור בכל מיני תהליכים והליכים משפטיים במהלך החיים. זאת החל מכתיבת חוזה שכירות וכלה במקרים מורכבים יותר כמו במקרה של תביעת נזיקין שגרמה לנכות קשה. במקרים רבים עולה ללקוחות של עורך הדין השאלה – האם קיבלתי ייעוץ משפטי איכותי? בכתבה נציג מספר אינדיקציות לבירור של נושא זה. 

 

הבעייתיות השורשית הטמונה ביחסי עורך דין לקוח

במרבית המקרים של יחסי לקוח-עורך דין, ישנה בעיה אחת שורשית ומובנית. בעיה זאת מקורה בכך שעורך הדין הוא מומחה לתחום ולמצבים שאליו נקלע הלקוח. לעומתו הלקוח הממוצע הוא בור כמעט מוחלט בתחום המשפטי. מצב זה גורם לכך שעורך הדין יכול לנצל את פערי ההבנה לטובתו, מבלי לחשוב על טובת הלקוח שלו כפי שהוא אמור לעשות. במקרים קיצוניים של מצב זה, לשכת עורכי הדין יכולה להעניש את עורך הדין ואף לשלול את רישיונו.

לפניכם 3 דרכים לדעת שקיבלתם ייעוץ משפטי איכותי:

 

1 – עורך הדין מסביר לכם את המצב בצורה ברורה ובהירה

אם עורך הדין שלכם מסביר לכם את המצב המשפטי, החוקים הרלוונטיים, המסורת השיפוטית וכן עוד פרטי מידע חשובים בסגנון זה בצורה בהירה  – זהו סימן חיובי ביותר לגבי איכויותיו המקצועיות ואיכות הייעוץ שסיפק לכם. אחד מתפקידיו של עורך הדין הוא להנגיש ללקוחות שלו את השפה המשפטית ואת מצבם המשפטי בצורה מובנת ובהירה ככל הניתן.

עורך דין שמשתמש בשפה משפטית שאינה מובנת לכם, לא יעניק לכם כנראה ייעוץ משפטי שתוכלו לעשות בו שימוש מועיל. יש לכם צורך בעורך דין שיודע להסביר בצורה ברורה? עו"ד פייגל היא הכתובת עבורכם.

 

2 – בית המשפט והפרקליטות משתפים פעולה עם עורך הדין

דרך נוספת לדעת שהייצוג המשפטי שקיבלתם הוא מקצועי וברמה גבוהה, היא באמצעות התגובות שמקבלים עורך הדין והלקוח העוקב אחר הנחיותיו, מצד הערכאות המשפטיות. עורך דין מקצועי יודע לפנות לשופט, לפרקליטות ולכל גורם אחר בהליך המשפטי, בצורה כזאת שתניב תוצאות, לא בכל בקשה אבל בחלק גדול מהן.

 

3 – תוצאה שדומה לתוצאה שרצית אינה מעידה על העורך דין בהכרח

יש גם מקרים בהם אנשים מאמינים שקיבלו ייעוץ משפטי גרוע ולא מקצועי, אבל אין הדבר נכון. בדרך כלל לקוחות מרגישים כך לאחר שההליך המשפטי לא הסתיים בצורה הרצויה להם. חשוב לזכור כי תוצאות ההליך המשפטי לא תלויות בעורך הדין בלבד, לכן ההשפעה שלו על תוצאות התיק היא מוגבלת בהתאם לנסיבות.

עורך דין איכותי מסביר את הסיכויים והסיכונים שמעורבים בהליך המשפטי בכל שלב שלו. אם עורך הדין שלך הסביר לך את המצב המשפטי שלך בצורה שהבהירה לך את הסיכונים שטמונים בהליך, אין זו אשמתו שהשופט פסק את הדין בצורה שאינה מתאימה לך.

ייעוץ משפטי מקצועי