אילו הקלות במס קיימות לחולי סרטן?

מחלת הסרטן היא מחלה קשה למדי אשר יכולה להביא לתוצאות טרגיות. מדינת ישראל מכירה בחומרת המחלה ובהשלכותיה הקשות על הלוקים בה, ובהתאם מונהגת מדיניות מקלה על חולי הסרטן בכל מישורי החיים. אחד מהתחומים בהם מדינת ישראל שמה דגש מיוחד לטובת חולי הסרטן הוא תשלום מס.

כמו כן, המערכות השונות מנסות להביא לבירוקרטיה פחותה עד כמה שניתן, ובמקרה הצורך להעניק הטבות שנעות בין פטור מלא ממס ועד הקלות משמעותיות. אז אילו הקלות מתחום המס קיימות לחולי סרטן?

 

מס הכנסה

לפני שנלמד על פטור ממס הכנסה לחולי סרטן כדאי להבין מה הוא מס ההכנסה. כספי מס ההכנסה מהווים נתח משמעותי מהמשאבים הכספיים של מדינה. כל מדינה מתוקנת נדרשת להוצאות ציבוריות רבות: שכר לעובדי מדינה, בניית תשתיות, סלילת כבישים, הוצאות ביטחוניות ועוד.

את כל אלו, מממנת המדינה בין השאר באמצעות תשלומי מס סדירים אשר אזרחי המדינה נדרשים אליהם. יחד עם זאת, קיימים מצבי חיים, זמניים או קבועים, בגינם אזרחים מקבלם הקלות או פטור מתשלום מס הכנסה.

פטור ממס הכנסה לחולי סרטן

הקלות ופטור ממס הכנסה

כאמור, מתוך התבוננות רחבה המדינה מעניקה הטבות ממס לאזרחים כתלות במצב החיים בו הם נתונים. למשל, חיילים משוחררים זוכים להטבה של פטור ממס הכנסה בשנת השחרור הראשונות להם. הרציונל העומד מאוחרי ההחלטה הוא ההבנה כי בשנות השירות הם לא יכלו לרכוש מקצוע שיצליח להניב להם הכנסה גבוהה, הטבת מס מהסוג הזה היא הטבה בשל מצב חיים זמני.

כמו כן, המדיה מעניקה הטבות מס גם לאזרחים בעלי אחוזי נכות וכאלו הלוקים במחלות קשות. מחלת הסרטן היא דוגמה למחלה אשר בגינה מתקבלות הקלות ולעיתים פטור מלא ממס הכנסה.

הקלות ופטור ממס הכנסה

הקלות ממס הכנסה במחלת הסרטן

לא רבים יודעים כי מחלת הסרטן מזכה באחוזי נכות גבוהים. אחוזי נכות גבוהים בתורם מזכים בהקלות או בפטורים מתשלומי מס. לצורך העניין, חולי סרטן בעלי 100% נכות זכאים לפטור מלא ממס הכנסה. קבלת 100% נכות אינם עניין נדיר כשזה נוגע למחלת הסרטן שכן, בעת טיפולים חולי הסרטן יכולים הכרה ב – 100% נכות.

כמו כן, ככל שאחוזי הנכות נמוכים יותר כך מתמנות ההטבות, אך עדיין מדובר בהטבות משמעותיות למדי שלא כדאי להקל בהן ראש. בנוסף, חשוב להבדיל בין פטור קבוע לפטור זמני, כאש אחוזי הנכות שמתקבלים הם קבועים ניתן לקבל פטור קבוע, בעוד שאחוזי נכות זמניים יעניקו הקלות ופטור זמני.

 

לסיכום – אל תהססו לקבל את שמגיע לכם

חולי סרטן רבים נקלעים לתוך מערכת טיפולים ופרוצדורות רפואיות קשות מנשוא. למזלנו, המדינה רואה את המצוקה ומעניקה הטבות כדי לנסות להקל ואפילו מעט על הקושי. במידה ואתם זכאים להטבות כאלו ואחרות, אל תהססו לממש את הזכויות שלכם ולהקל על כמה שניתן. נאחל מכאן בהצלחה רבה וחשוב מכך, בריאות איתנה ואריכות ימים!

פטור ממס הכנסה לחולי סרטן