ביצעתם עבירה? – ככה תתמודדו נכון

מה עושים אחרי שמבצעים עבירה, עם מי מתייעצים כדי לשמור על הזכויות הקבועות בחוק ומה העונש שאליו צריך להיערך? הנה כל התשובות

עבירה על החוק היא סיטואציה שכיחה יותר מכפי שנהוג לחשוב. ראשית, אף אחד מאיתנו אינו מושלם ולכן העבירה עלולה להיות תוצאה של התרשלות, חוסר תשומת לב, חוסר ידע וכן הלאה. אז נכון שאי ידיעת החוק לא פוטרת מעונש, אך זה לא אומר שכדאי להתעלם מזה כאשר מציגים את הטענות או ההסברים בין כתלי בית המשפט.

שנית, יש מקרים שבהם עבירות קלות יחסית מסלימות מהר והופכות לעבירות חמורות. בנסיבות כאלה בכלל לא חשוב מה הייתה הכוונה, כי מבחן התוצאה הוא שקובע. יתרה על כך, יש מקום להתייעץ עם בעלי מקצוע בכל מקרה של דילמה והתלבטות וכך לבדוק אם בכלל בוצעה עבירה וכיצד מתייחס אליה החוק.

 

הבדלים בין סוגי עבירות

החדשות הטובות הן שיש הבדלים בין סוגים שונים של עבירות ושהמידע עליהן מופיע במפורש בחוק. באמצעות המידע שניתן לאסוף דרך אתרי אינטרנט מקצועיים כגון https://www.plili.org.il למשל, אפשר לדעת למה להיערך עוד לפני שמקבלים את הזימון במשטרה.

מבחינה משפטית, ההבדל העיקרי הוא בין עבירות בתחום הפלילי לעומת עבירות בתחומים אחרים. אם העבירה היא פלילית, כנראה שהתוצאות שלה היו חמורות ושגם העונש יינתן בהתאם. במקרים של עבירות חמורות כאלה, אין מקום להתעכב וצריך לערב עורך דין מקצועי כמה שיותר מוקדם.

 

כך בוחרים עורך דין 

בחירה נכונה של עורך דין מייצגת את החלק הארי של התמודדות עם סוגים שונים של עבירות. לא משנה איזה עבירות ביצעתם, הגיבוי של עורך הדין חייב להיות חלק בלתי נפרד מהתהליך. כאשר עורך הדין מעורב בתהליך, זה אומר שיש גיבוי מקצועי לכל החלטה שאתם מקבלים.

המעורבות של עורך הדין חשובה משלב החקירה וכמובן עד שמתייצבים בבית מהמשפט. בשביל לבחור את עורך הדין המתאים ולהתמודד עם העבירה שבה אתם מואשמים על פי הזכויות ששמורות עבורכם בחוק, צריך לבדוק במה הוא מתמחה וכמה שנות ניסיון יש לו.

 

התייעצות והמלצות על עורך דין

הדרך להתמודד עם עבירות שונות עוברת לפעמים בהתייעצות עם חברים, קרובים ובני משפחה. זה נכון שלא תמיד מרגישים נעים להתייעץ עם אנשים אחרים לגבי עבירות או חשד לעבירות, אבל יש מקרים שבהם אין ברירה. אם כבר מתייעצים עם גורם חיצוני, כדאי לנצל את הסיטואציה ולהשתמש בחוות הדעת שלו לגבי בחירת עורך דין.

במילים אחרות, אותם אנשים שאיתם מתייעצים לגבי התנהלות אישית לאחר חשד לביצוע עבירות יכולים גם להמליץ על עורך דין שהם מכירים. אם אנשים מהמעגל הקרוב לא מכירים באופן אישי עורך דין שיכול לעזור להם, הפתרון הרלוונטי יהיה להרחיב את החיפוש בעזרת האינטרנט.

 

שופט