בית הדין הרבני ותפקידו של עורך הדין

בישראל, תהליכי הנישואין והגירושין מנוהלים ברובם במסגרת הדין הדתי, לו קיימת סמכות עליונה על פני המשפט האזרחי, כאשר האחראי על אכיפת הדין הוא בית הדין הרבני. בהתאם לכך, הדין הדתי שונה במהותו מהדין האזרחי, ולפיכך חשוב להבין מהו תפקידו של עורך הדין בייצוג בבית הדין הרבני  

 

בית הדין הרבני וסמכותו העליונה בדיני נישואין וגירושין

דיני המשפחה נשענים בעיקרם על עקרונות ליברליים ודמוקרטיים ויחד עם זאת, קיימים תחומים מסוימים בהם לחוקי הדת קיימת סמכות עליונה, כמו במקרים של נישואין וגירושין. כך, בית הדין הרבני הוא הערכאה השיפוטית המוסמכת לדון בדיני הנישואין והגירושין, כשהוא מהווה מקבילה לבתי המשפט האזרחיים בישראל.

 

המאפיינים הייחודיים של בית הדין הרבני

לבית הדין הרבני קיימים המאפיינים הייחודים לו, הבאים לידי ביטוי בעיקר באופן הפסיקה, הנשענת על דיני המשפט העברי ועקרונות ההלכה היהודית. המקבילה לשופט בבית הדין הרבני הוא הדיין, הנחשב לאקטיבי מאוד בתהליך בכלל ובדיון בפרט.

 

תפקידו הייחודי של ערוך הדין בבית המשפט הרבני

בכדי להבטיח את שמירת האינטרסים שלכם בענייני המשפחה בכלל ובדיני הגירושין בפרט, חשוב להיעזר בשירותיו של עורך דין מומחה לענייני משפחה – עורך דין אביב הראל. אך כשאנחנו עוסקים בסוגיה הנדונה במסגרת בית הדין הרבני, הרי שתפקידו של עורך הדין הופך להיות ייחודי.

היות ובית הדין הרבני מתנהל בהתאם לעקרונות ההלכה הדתית, הרי שמקובל להיעזר בטוען רבני, המהווה מקבילה לעורך דין, כשהוא שולט למעשה בכל ענייני ההלכה ודיני המשפחה על פי ההלכה הדתית. בהתאם לכך, עורכי דין וטוענים רבניים עובדים יחדיו באינטרס משותף, כאשר פעמים רבות ניתן למצוא גם עורכי הדין המשמשים כטוענים רבניים בעצמם.

 

למה חשוב להיעזר בעורך דין מקצועי לענייני משפחה?

בבית הדין הרבני אין חובת ייצוג על ידי עורך דין ויחד עם זאת, החשיבות של סיוע וליווי של עורך דין מקצועי ומומחה לענייני משפחה אינה מוטלת בספק. עורך דין מומחה לענייני משפחה יוכל לסייע לכם לגבש ולבסס הטענות שלכם, מה עוד שבמקרים בהם הסוגיה הנדונה תידרש לעלות לערכאה משפטית אזרחית, הרי שרק עורך דין מוסמך יוכל לייצג אתכם.

 

באילו פרמטרים חשוב להתמקד כאשר בוחרים עורך דין לענייני משפחה?

הסוגיות הרבות והמגוונות הנכללות תחת דיני משפחה, מחייבות אותנו לבחור עורך דין מקצועי ומנוסה בתחום, כמו גם בעל רקוד מרשים במקרים בהם טיפל. לאור מורכבותם הרגשית של הסוגיות הנדונות במסגרת דיני המשפחה, מומלץ לוודא כי מדובר בעורך דין בעל יחסי אנוש מעולים, זמין ונגיש עבורכם.

 

לסיכום

בית הדין הרבני הוא הסמכות העיקרית לדון בתהליכי נישואין וגירושין, כשעקרונות המשפט המנחים אותו הם הדין העברי וההלכה היהודית. בהתאם לכך, תפקידו של עורך הדין בבית הדין הרבני הופך לייחודי, כשהוא ישתף פעולה עם טוען רבני מומחה, בעל הבנה ובקיאות מתאימים בדין העברי ובעקרונות ההלכה הדתיים.

עורך דין אביב הראל