מהו גובה הפיצויים המינימלי כאשר מדובר בתביעת ביטוח דירה

כשמדובר בביטוח דירה ישנם מספר פרמטרים חשובים ביניהם סוג הביטוח – מבנה או תכולה והאם הנכס שייך לבעלי הביטוח או ביטוח לדירה מושכרת.

במקרה של גרימת נזקים שונים הנגרמים לדירה כמו פריצה או נזקי טבע מגיע לבעלי הביטוח לקבל פיצויים בהתאם לנזקים, המשיכו לקרוא עוד אודות ביטוחים ופיצויים.

 

מה ביטוח דירה מקנה לרוכשי הפוליסה

ככל הביטוחים והפוליסות ביטוח דירה נרכש על מנת להתכונן לכל צרה שעלולה לבוא לא בשליטתנו. צרות שעלולות לבוא יכולות להראות במספר פנים – פריצה וגנבה, שריפה, הצפה ועוד… במקרים כאלו ייגרם נזק שיגרור עלויות כספיות גבוהות אותן ניתן להחזיר באופן מלא או חלקי מהביטוח, על מנת לעשות זאת יש לתבוע את הביטוח לפיצויים, מומלץ לשכור שירותים של עו"ד תביעות ביטוח על מנת לקבל סיוע בהליכים מסובכים שעלולים להביא למבוא סתום ללא עזרה.

 

מה כולל ביטוח דירה

בעלי דירה רשאים לרכוש פוליסת ביטוח לדירה, ביטוח זה הינו ביטוח רשות והוא מתחלק לשניים – ביטוח מבנה וביטוח תכולה. ניתן לרכוש אותם בנפרד או רק אחד מהם. מומלץ להתייעץ עם עו"ד על סוג הפוליסה המתאימה ביותר לכם ולדירה.

  • ביטוח מבנה – ביטוח זה מציע כיסוי עבור המבנה עצמו בלבד, פיצויים יתקבלו במקרים בהם הנכס עצמו ניזוק כמו פגעי שריפה או הצפות. בפוליסה יוגדר מה נחשב שטח המבנה ועל כך אילו הוצאות יכוסו עקב הנזקים.
  • ביטוח תכולה – ביטוח זה מגן על תכולת הדירה, דירות יכולות להכיל מוצרים יקרים כספית וערכית לבעלי הדירה, במקרים של נזק לרכוש כמו פריצה או נזקי טבע שפגעו בריהוט, מכשירים חשמליים ועוד…

 

מה עלויות הפיצויים?

לא ניתן למסור עלויות פיצויים סטנדרטיות מכיוון שהן משתנות בין דירה לדירה ובין רכוש שונה. כחלק מתהליך התביעה חברת הביטוח זכאית לשלוח שמאי שיעריך את גודל הנזק ועלות התיקון ובהתאם לחישוב עם התנאים המוגדרים בפוליסה יתקבל התגמול הכספי המותאם.

 

ביטוח דירה שכורה

בעלי הדירה זכאים כמובן לרכוש פוליסת ביטוח גם אם אינם מתגוררים בה, באשר לדיירים שכן מתגוררים בדירה שגם רוצים להיות מוגנים מעבר לחוזה השכירות שנחתם בין הצדדים זכאים גם כן לרכוש פוליסת ביטוח דירה שכורה – הפוליסה תכסה את השוכר והמשכיר יחד ותאגד את ההוצאות של שניהם, פוליסת ביטוח לדירה שכירה תוכל לתת שקט ואמון בין השניים.

 

דגשים אחרונים וסיכום

בעת נזקים שגרתיים באופן יחסי כמו נזילה בצנרת עולה השאלה האם הביטוח מכסה או שהתיקון יהיה על חשבון הדיירים, התשובה נמצאת בפוליסת הביטוח, כל חוזה הוא שונה ומכיל כיסויים שונים כמובן על פי מספר וחומרת הסעיפים גם עלות הפוליסה תשתנה, ככל שהכיסויים רחבים וגדולים יותר כך גם עלות הפוליסה תגדל, שימו לב על מה אתם חותמים ותוכלו להיות נינוחים יותר לקראת כל צרה שעלולה להגיע.

בית ומטבעות