האם חיילים יכולים לבצע הליך הסדר חובות?

אנשים רבים מגיעים, לעיתים ללא כוונה, ומבלי לשים לב, בעיקר בשל התנהלות כלכלית שאינה נכונה, לחוסר איזון תקציבי. כשחוסר האיזון הזה קיצוני, והם מגיעים כמעט ל"פשיטת רגל" כפי שזה כונה בעבר, הם יכולים להיכנס להליך של הסדר חובות. מה זה אומר? איך זה עובד? והאם חיילים יכולים לבצע הסדר כזה? כל הפרטים

 

הסדר חובות

הסדר חובות הוא הליך לאנשים שמצויים בחוסר איזון פיננסי, כאשר יש להם חובות מול נושים, וההוצאות גוברות על ההכנסות. במצב כזה, אפשר להיכנס להליך של משא ומתן בתיווך גורם שלישי, מול הנושים, לשינוי תנאי החוב, לטובת החייב. כמובן שהליך זה נעשה בהסכם מסודר וכתוב מול הנושים. במסגרת ההסכם, מופחת סכום החוב, או שתנאי התשלום הופכים לגמישים יותר, כמובן תלוי ההסכם.

הליך הסדר חובות

מי יכול לערוך הסדר חובות?

כפיר לולו משרד עורכי דין, יכול להגיד לכם שכל אחד יכול לערוך הסדר כזה, מדובר בהליך שמיועד לאפשר לאנשים פרטיים, לתאגידים, ואפילו לממסד המדיני, במקרה שנקלעו לחוסר איזון פיננסי, לדון מחדש בתנאים של ההלוואה. מטרת ההסדר היא לשפר את מצבו הכספי של החייב.

אם יקבל הקלה בתנאים, יוכל לשוב חזרה לאיזון, ויהיה לו כסף נזיל לחזור למעגל העבודה. יש לציין שההסדר כרוך במספר תנאים, וביניהם הצגת תכנית עסקית מקצועית ומסודרת לצורך שיקום המצב הכלכלי של החייב.

לפי זה, גם לחיילים כמובן יש את האופציה לערוך הסדר כזה, אך יש להתייעץ בנושא עם עורך דין, יש לציין כי לפי סעיף 2 לחוק תשלומים לחיילים בשירות סדיר (הגנה על תשלומים ), אסור להעביר, לעקל או לשעבד תשלומים המשולמים לפי פקודות הצבא לחייל המשרת בשירות חובה או לבן המשפחה של החייל, ויש לקחת זאת בחשבון.

 

מה ההבדל בין הסדר חובות לפשיטת רגל?

הסדר חובות זה הליך אחר לגמרי מהליך פשיטת רגל, המכונה היום חדלות פירעון. חדלות פירעון היא הליך שנעשה במסגרת בית משפט וכחלק מאכיפה. לעומת זאת, בהסדר חובות, ההסכמה היא מחוץ לבית המשפט בין הנושים לחייב. כפיר לולו משרד עורכי דין המתמצא בתחום, ידע להמליץ לכם, בעיקר אם אתם חיילים, איך בדיוק לגשת להליך זה, ולמה הוא מתאים עבורכם יותר מאופציות אחרות שאולי חשבתם עליהם או שהציעו לכם מכל מיני מסגרות.

לסיכום, הליך הסדר חובות, מיועד לכולם – אנשים פרטיים, חברות וחיילים. כשמטרתו היא לגרום לאנשים שנמצאים בחוסר איזון כלכלי, בעלי חובות, והוצאותיהם גבוהות מהכנסותיהם, לשפר את תנאי ההלוואות שלהם בהסדר עם הנושים, ובכך להצליח לצאת ממעגל של חובות שהולכים וגוברים. אצל חיילים, למשל, לא ניתן לעקל את המשכורת הצבאית, ולכן לגבי חיילים בעיקר, מומלץ מאוד להתייעץ עם עורך דין לגבי האופציה לביצוע הליך הסדר חובות. בכל מקרה, דאגו לסגור את חובותיכם לפני שיתפחו עוד ועוד.

הליך הסדר חובות