הקמת בית חכם – אילו אישורים חייבים להשיג

עבודות תשתית בחשמל מחייבות אישורים מטעם הרשויות השונות לאור העובדה שלתקלה או פגיעה בתשתיות הללו יכולה להיות השלכה רחבת היקף. אחד היתרונות בהקמה של מערכות חשמל חכמות הוא שכיום אין צורך לבצע עבודות תשתית רחבות היקף, כך שאתם לא צריכים אישורים מיוחדים כדי להנות ממערכת כזו.

 

בית חכם

בית חכם הוא כינוי לבית שמערכות החשמל שבו עובדות בצורה חכמה. הדבר הזה כולל בדרך כלל שליטה מלאה על מערכות החשמל דרך הטלפון הנייד שלכם באמצעות אפליקציות ייעודיות, ומערכות שיודעות לזהות נוכחות של אנשים בחדר וכך מפעילות או מכבות את המיזוג והתאורה בכל חדר.

 

אישורים להתקנה של בית חכם

בשנים האחרונות ניתן להתקין את מערכות החשמל חכמות ללא צורך בעבודות יסוד בתשתית. לאור זאת, אם אתם רוצים להתקין מערכת חשמל חכמה בבית שלכם אתם כבר לא צריכים לקבל לכך אישור מיוחד מהרשויות. עם זאת, חשוב לעבוד רק עם מתקין מורשה שמחזיק באישור להתקנה של מערכות מהסוג הזה.

מתקין מורשה מבטיח לכם קודם כל שהמערכת תפעל בצורה בטיחותית. כאשר מדובר על מערכות חשמל חשוב לזכור שלבטיחות יש הרבה מאוד משמעות, למתקין מורשה יוכל לספק לכם אותה. בנוסף, מתקין מורשה יתקין לכם בסבירות גבוהה מערכת שתפעל כמו שצריך עם כמה שפחות תקלות לא הכרחיות.

 

בתים משותפים

בבתים משותפים למערכות של בית חכם יש כמובן יתרון גדול כיון שהן מאפשרות צריכה חכמה יותר של חשמל בחללים הציבוריים. לא משנה האם מדובר על תאורת הגינה שלכם, תאורת חדר המדרגות או כל מכשיר חשמלי אחר, בית חכם מאפשר לכם להוזיל בצורה משמעותית את חשבון החשמל בכל חודש.

עם זאת, התקנה כזו ניתן לבצע רק בהסכמה של כל דיירי הבניין, אולם ברגע שתצליחו לקבל את ההסכמה שלהם אין צורך לפנות לרשות חיצונית, כיון שאין צורך בביצוע של עבודות תשתית.

 

היכן ניתן להתקין מערכות של בית חכם

האפשרות להתקנה של מערכות בית חכם קיימות כיום עבור כל אחד. כיון שאין צורך בתשתית מיוחדת לבית חכם כל מה שאתם צריכים זה פשוט להזמין טכנאי שיבצע עבורכם את עבודות ההתקנה.

 

זמן ההתקנה

עבור דירה בגודל ממוצע, טכנאי מקצועי יוכל בתוך יום עבודה אחד להפוך את כל הדירה שלכם להיות בית חכם. אם אתם מתלבטים על התקנה של מערכת כזו תוכלו לבצע את ההתקנה בשלבים כדי לראות שאתם מצליחים להסתדר עם המערכות החכמות.

 

לסיכום

התקנה של מערכות חשמל חכמות שנקראות בית חכם לא מחייבות אתכם לבצע עבודות תשתית מיוחדות. לאור זאת, אין צורך לבקש אישורים מיוחדים מהרשויות כדי לבצע התקנה של מערכות כאלו. חשוב כמובן להקפיד על התקנה מטעם טכנאי מורשה כדי למנוע מצב של מערכת לא בטיחותית או כזו שקיימות בה תקלות מיותרות.

מבנה חכם