השלכות מס של אזרחות פולנית

מאז שמדינות אירופאיות, כמו פולין ופורטוגל, פתחו את שעריהן לקבלת אזרחות גם לצאצאים של אזרחי המדינות – ישראלים רבים ניצלו את ההזדמנות וכבר הבטיחו לעצמם אזרחות אירופאית.

אין זה פלא שנרשמה התנפלות כה גדולה בקרב הישראלים על האפשרות לקבלת אזרחות, לאור היתרונות הרבים שאזרחות זו מביאה עימה.

מנגד, ישנם ישראלים שחוששים להוציא אזרחות נוספת, בין היתר משיקולי מס.

האם באמת יש ממה לחשוש?

 

האם אזרחות פולנית מטילה חובות מס?

אם אתם תושבי מדינת ישראל, ומחזיקים באזרחות פולנית – לא תוטל עליכם כל חובה לשלם מיסים מתוקף הדין הפולני, ואף לא חובות אחרות שחלות על תושבי פולין (כמו שירות בצבא הפולני למשל).

תושב ישראל בעל אזרחות פולנית נהנה רק מההטבות שגלומות בהחזקת האזרחות האירופאית, ללא צורך בעמידה בחובות כלשהן – כך שאין סיבה לחשוש מהוצאת האזרחות בהיבט זה.

 

כיצד אדע האם אני זכאי לאזרחות פולנית?

באופן עקרוני, אם אחד מקרובי המשפחה שלכם נולד בפולין ובעל אזרחות פולנית, ואתם יכולים להוכיח זאת באמצעות מסמכים ותעודות שונות – הסבירות שגם אתם תהיו זכאים לאזרחות פולנית היא גבוהה. גם אם אותו קרוב משפחה פולני כבר לא נמצא בין החיים, זכאותכם לקבלת אזרחות דרכו אינה מתבטלת.

על מנת לוודא האם אתם זכאים לקבל אזרחות פולנית, תוכלו להיכנס לאתר האינטרנט של עו"ד עמיחי זילברברג, ולבצע בדיקת זכאות מהירה ללא כל עלות.

 

מהם היתרונות שמעניקה אזרחות פולנית?

פולין נמצאת במזרח אירופה, ובשנת 2004 הצטרפה לאיחוד האירופי. מאז ועד היום, כל אזרח פולני זכאי להנות מההטבות והיתרונות שמעניקה אזרחות אירופאית.

הטבות אלו כוללות את היכולת לגור ולעבוד בכל מדינה שנמצאת באיחוד האירופי, ללמוד בחינם (או בסבסוד משמעותי ביותר) במוסדות אקדמאיים שנמצאים במדינות האיחוד (אשר חלקם נמצאים בין המוסדות האקדמאיים המובילים בעולם), וכן להנות מאפשרות מעבר בין מדינות האיחוד ללא הגבלה וללא צורך בביקורת גבולות.

אזרחות פולנית אף תוכל להעניק לכם ויזת עבודה לארצות הברית בתנאים מקלים, כאלו שלא תוכלו לקבל כל עוד אתם רק בעלי אזרחות ישראלית.

 

מהן האותיות הקטנות?

אין ממש אותיות קטנות, אזרחות פולנית היא אזרחות אירופאית לכל דבר, ונותנת לכם שפע של יתרונות ואפשרויות לגוון את חייכם.

אם קיימות אותיות קטנות, הן נמצאות בהליך עצמו לקבלת האזרחות – מבחינה זו שמדובר בהליך ארוך שעשוי להימשך זמן רב, וכולל בחובו גם לא מעט בירוקרטיה והשקעה כספית. בין כל שלב ושלב בהליך קבלת האזרחות תצטרכו לרוב להמתין מספר חודשים, כאשר כל ההליך עשוי לקחת בערך שנה (אך ייתכנו מקרים בהם ההליך יהיה קצר יותר או ארוך יותר, בהתאם למורכבות של התיק).

למרות ההליך הממושך, היתרונות שבקבלת האזרחות הפולנית יהיו שווים את זמן ההמתנה ואת ההשקעה שתהיה מצדכם במהלך ההליך!

 

מסמך חתום