5 חוקים שמאפשרים לכם לקבל פטור ממס הכנסה

פטור ממס הכנסה הוא חלום של רבים מהישראלים המשלמים סכומי מס גבוהים בכל חודש. מאחר ושיטת המיסוי פועלת כך שככל שההכנסה גבוהה יותר כך אחוז תשלום המס גבוה יותר, תשלום המס מעורר תסכול בעיני ישראלים רבים. למרות זאת, יש מספר דרכים במדינה להפחית מתשלום המס ואפילו מספר חוקים לקבל פטור מתשלום מס הכנסה. מהם החוקים האלו? המשיכו לקרוא:

 

1. פטור ממס הכנסה לבעלי נכות רפואית

זכאות לפטור נקבעת כך-
– לאדם שמבקש את הפטור יש הכנסה חייבת במס.
– נקבעה לאדם נכות רפואית לצמיתות או נכות זמנית לזמן שעולה על 185 ימים.
– נקבעה לאדם נכות רפואית משוקללת העולה על 90% או לבעל תעודת עיוור.

על מנת לממש את הזכות  של פטור ממס הכנסה, על האדם בעל הנכות לגשת לוועדה רפואית המתבצעת מטעם מס הכנסה. במהלך הוועדה הרפואית על התובע להציג את הבעיה הרפואית שלו ולהגיש מסמכים רפואיים שתומכים בהחלטתו. במהלך הוועדה הוא יעבור בדיקה של רופא מטעם הוועדה. החלטות הוועדה יהיו גובה אחוזי הנכות שהתובע יקבל ואת משך הזמן בה הנכות הרפואית תקפה.

על פי חוק, התובע יכול לערער על תוצאות הוועדה עד 45 ימים לאחר קבלת התשובה. בנוסף, אם התובע נמצא זכאי, הוא יקבל אישור לפטור מתשלום מס הכנסה. יכול להיות שהוא יהיה זכאי להחזר מס עד 6 שנים רטרואקטיבית, בהתאם להחלטת רשות המיסים.

 

2. פטור ממס הכנסה על השכרת דירת מגורים

בכל הקשור להכנסה מהשכרת דירת מגורים, יש מספר מסלולים לתשלום המס. ישנו מסלול אחד שאומר כי אם משכיר מקבל על כל דירותיו ביחד עד 5,100 ש"ח הוא זכאי לפטור מתשלום מס הכנסה. תקרת הפטור יכולה להשתנות בכל שנה וחוק זה כרגע תקף לשנת 2022.

 

3. פטור ממס הכנסה בעקבות קבלת נקודות זיכוי

על פי חוק, כל תושב במדינת ישראל זכאי לנקודות זיכוי על פי קריטריונים שונים:
1. כל תושב ממין זכר זכאי באופן אוטומטי ל- 2.25 נקודות זיכוי.
2. כל תושבת ממין נקבה זכאית באופן אוטומטי ל- 2.75 נקודות זיכוי.
3. בגין הורות לילדים – ניתן לקבל נקודות זיכוי בעבור כל ילד כאשר היקף הנקודות משתנה בהתאם לגיל הילד.
4. התגוררות ביישוב פריפריאלית – ישנה רשימה מזכה המתפרסמת בכל שנה על ידי רשות המיסים. כל יישוב פריפריאלי זכאי לנקודות זיכוי בהיקף משתנה.
5. סיום שירות צבאי או שירות מילואים.
6. סיום לימודי תעודה או לימודים אקדמאיים.

אלו הקריטריונים לקבלת נקודות זיכוי הנפוצים ביותר אך הרשימה עוד ארוכה. נקודת זיכוי אחת שווה 236 ש"ח בחודש. ולכן צבירת נקודות הזיכוי יכולות להקנות פטור מתשלום מס הכנסה.

 

לסיכום, ניתן לקבל פטור ממס הכנסה על פי החוק

כפי שניתן לראות, יש מספר חוקים המאפשרים פטור מתשלום מס הכנסה. לכל חוק יש את תנאי הזכאות שלו. בדקו בהקדם אם אתם עומדים בתנאים ופעלו למען הזכויות שלכם.

שעון